سایر اخبار ویژه

نگاه مهربان پالایش نفت بندرعباس به کودکان بیمار

مجتهدزاده از ساخت بیمارستان ۸ ماه زودتر از زمان تعیین شده خبر داد و گفت: شرکت پالایش نفت بندرعباس نگاه مهربانی به کودکان بیمار استان هرمزگان دارد.

به گزارش انیم به نقل از پول نیوز، ایران از موقعیت‌های ایده آلی بهره‌مند است که ریشه آن را می‌توان در منابع خدادادی جستجو کرد. از یک سو ذخایر خدادادی از نفت و گاز تا مس و آهن در گوشه گوشه کشور وجود دارد و از سوی دیگر جاذبه‌های فرهنگی و جغرافیایی بر این ظرفیت‌ها افزوده است. اما به نظر می‌رسد هنوز بهره برداری لازم در این خصوص صورت نمی‌گیرد و تا رسیدن به ایده آل‌ها زمان بسیاری وجود دارد.

کمبود اعتبار

برای آنکه بتوانیم از ظرفیت‌های موجود به بهترین نحو ممکن بهره برداری کنیم، نیاز به نقدینگی داریم تا بتوان زیرساخت‌های لازم را برای آن‌ها فراهم کرد. این در حالی است که با کمبود شدید اعتبار رو به رو هستیم. کافی است بدانیم که دولت‌ها در تمامی سال‌های گذشته با کسری شدید بودجه رو به رو بوده و هستند و در حالی همه ساله بودجه تقدیم مجلس و تصویب می‌شود که کسری بودجه چالش اصلی است و باعث شده بخش‌های دیگر بودجه از جمله بودجه‌های عمرانی، قربانی بودجه‌های جاری شو.

چشم انتظار مسوولیت اجتماعی

از آنجا که توقع مردم از دولت‌ها همواره مطرح بوده و دولت‌ها نتوانسته اند به خواسته‌های مردم پاسخ دهند، دست دولت به سوی بنگاه‌های اقتصادی دراز بوده است. برای آنکه بنگاه‌های اقتصادی بتوانند بخشی از ناتوانی دولت را به صورت قانونی تامین کنند، راهکاری با عنوان مسوولیت اجتماعی برای شرکت‌ها تعریف شده تا بتوانند بخشی از سود شرکت را به زیر ساخت‌های منطقه اختصاص دهند. البته هزینه ایجاد زیرساخت‌ها در گزارش عملکرد مجمع می‌آید و به عنوان مالیات شرکت محسوب می‌شود تا انگیزه مضاعفی برای مشارکت شرکت‌ها در بهبود شرایط منطقه‌ای باشند که در آن مشغول بکار هستند.

وضعیت بندرعباس

یکی از استان‌هایی که با قدرت و قوت در تمامی ابعاد اقتصادی نقش آفرینی می‌کند، استان هرمزگان است. این استان جنوبی بدلیل همجواری با دریا، فرصت خوبی برای آن دسته از صنایعی است که در گروه صنایع آب بر تعریف می‌شوند. همچنین بدلیل نزدیکی چاه‌های نفت و گاز با دریا، بسیاری از پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در نزدیکی دریا‌ها مستقر می‌شوند. همچنین هرمزگان جذابیت‌های گردشگری قابل توجهی دارد که همه ساله گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور را به سوی خود جذب می‌کند.

محرومیت نیازمند درمان

با وجود این همه ظرفیت و فرصت در گوشه گوشه استان هرمزگان، این استان همچنان در محرومیت بسر می‌برد و بندرعباس به عنوان مرکز استان نیز با رسیدن به ایده آل‌ها فاصله بسیاری دارد. اما انتظار استان از صنایع مستقر بسیار بالاست. یکی از صنایع بزرگ و تاثیرگذاری که در استان هرمزگان وجود دارد، شرکت پالایش نفت بندرعباس است. اینکه بندرعباس در چه وضعیتی قرار دارد، در اظهارات مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت بندرعباس می‌توان به آن پی برد. محمدعلی مجتهدزاده با یادآوری اینکه از سال ۷۶ پیشرفت زیادی در بندرعباس و استان هرمزگان داشتیم گفت: با توجه به صنایع بسیاری که در استان ایجاد شده، هنوز محرومیت‌هایی وجود دارد. وی با یادآوری وضعیت نامناسب بندرعباس گفت: در سال ۷۶ هنوز خیابان‌های اصلی شهر بندرعباس آسفالت نداشت، اما باتوجه به ظرفیت‌های گردشگری که ایجاد شده، وضعیت بهتر شده، ولی هنوز تمهیدات زیرساختی لازم برای جمعیت بالا دیده نشده است.

ظرفیت بالای گردشگری

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت بندرعباس با تاکید بر اینکه استان هرمزگان ظرفیت بالایی در گردشگری دارد گفت: باید به زیرساخت‌ها و پتانسیل استان هرمزگان توجه بیشتری شود. وی با تاکید بر اینکه نمایندگان استان هرمزگان در این چند سال زحمت زیادی کشیدند گفت: به همت مسوولان استانی، در فضای عمرانی شهرسازی خیلی کار شده که البته بیش از این‌ها باید کار شود و امیدوارم با انتخابات پیش‌رو و دوره جدید مجلس، موانع توسعه این استان بیش از گذشته برطرف شود.

احداث بیمارستان کودکان

مجتهدزاده با اشاره به دومین سفر ریاست جمهور به استان هرمزگان افزود: در این سفر پروژه‌هایی تعریف شد که برای اجرای آن‌ها نیاز به استفاده از توان بخش خصوصی بود. وی با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌ها احداث بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس و یکی دیگر از آنها، پروژه ورزشگاه قشم بود گفت: ماموریت پروژه ورزشگاه قشم را به مدیرعامل وقت شرکت دادند که بعد از ۶ ماه به بهره برداری رسید. وی با اشاره به اینکه بیمارستان فوق تخصصی کودکان نیز یک پروژه ۲ ساله بود گفت: به همت شرکت پالایش نفت بندرعباس بیمارستان فوق تخصصی کودکان حدود ۸ ما زودتر از زمان پیش بینی شده به بهره برداری رسید و در سفر دوم رییس جمهور با استان هرمزگان افتتاح و تقدیم مردم استان هرمزگان شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا