سایر اخبار ویژه

ساخت سالن ریخته گری تولید شمش های سنگین تر از 1000 پوند و نیروگاه 315 مگاواتی در شرکت آلومینیوم جنوب+فیلم

مدیر تحقیق و توسعه تولید آلمینیوم جنوب (سالکو) از ساخت سالن ریخته گری به منظور تولید شمش های سنگین تر از 1000 پوند و احداث نیروگاه 315 مگاواتی جهت تامین برق واحد های تولیدی شرکت خبر داد.

به گزارش انیم به نقل از پول نیوز، احمد انصاری مدیر تحقیق و توسعه تولید آلمینیوم جنوب (سالکو) در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در بیستمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران “ایران متافو” در رابطه با فعالیت ها و پروژه های در دست اجرای شرکت گفت: امسال شرکت در حوزه پروژه‌ها و توسعه محصولات جدید سه پروژه بسیار مهم داشت که در حال حاضر یکی از این پروژه ها به نتیجه رسیده و دو پروژه دیگر یکی در دست اقدام و دیگری هم مناقصه‌اش انجام شده است.

مدیر تحقیق و توسعه تولید آلمینیوم جنوب در ادامه افزود: پروژه‌ای که انجام شده پروژه احداث ساختمان کراش کاور جدید است که در واقع ما کراش کاوری که تولید می‌کنیم برای روی آندهای سالکو ما سیستم را بهینه کردیم و سیستم بهینه شده در یک کانال جدید در حال تولید است.

انصاری گفت: در بخش مربوط به توسعه محصول، ما تولید بیلت ۱۱ اینچ را که در بازار ایران فروش بالایی نداشت را به سمت تولید بیلت های ۶، ۷ و ۸ اینچ بردیم که از فروش بسیار بالاتری در بازار ایران برخوردار است. این سه سایز را به مناقصه گذاشتیم و یک شرکت چینی برنده شد که قراردادش منعقد و شروع به کار کرده است.

مدیر تحقیق و توسعه تولید آلمینیوم جنوب در ادامه به شروع قرارداد سالن ریخته‌گری به منظور تولید شمش های سنگین تر از 1000 پوند اشاره کرد و افزود: قسمت‌های مختلف مناقصه‌ای و قراردادی را جلو برده ایم بگونه ای که در حال حاضر فونداسیون پروژه ریخته شده و اکستراکچر فلزی، جرثقیل و باسکول آن در حال ساخت است.

وی سپس به احداث نیروگاه برای تامین برق شرکت تولید آلومینیون جنوب پرداخت و گفت: ظرفیت این نیروگاه در فاز اول آن ۳۱۵ مگاوات است که توسط شرکت فرآب و شرکت غدیر انرژی در حال انجام است و اگر این دو شرکت به موقع پروژه را تحویل بدهند، فاز یک نیروگاه در سال آینده وارد مدار خواهد شد.

انصاری در رابطه با علت حضور در بیستمین نمایشگاه بین المللی متالولوژی ایران ” ایران متافو” افزود: هدف ما این است که با شرکت‌های مختلف آشنا بشویم و آنها هم با ما بیشتر آشنا شوند؛ چون در حوزه برندینگ در کشور و خارج از کشور بسیار خوب عمل کردیم. روز اول تعداد شرکت‌های ریخته‌گری و کوره ساز و تأمین تجهیزاتی که به ما مراجعه کردند بسیار بالا بود و تعاملات مذاکرات انجام شده این نوید را به ما می‌دهد که بتوانیم که با شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و شرکت‌های تأمین‌کننده ارتباط بسیار خوبی برقرار کنیم.

مدیر تحقیق و توسعه تولید آلمینیوم جنوب در پایان با اعلام اینکه شعاری که جناب آقای مهندس زحمتکش مدیرعامل شرکت برای سال تعیین کردند؛ تولید پایدار، انسجام سرمایه‌های انسانی و نوآوری و خلاقیت در کار است، تاکید کرد: به نظر من این هوشمندانه‌ترین شعاری است که می‌توان برای سالکو در نظر گرفت.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی “ایران متافو” با حضور شرکت‌های مختلف در زمینه های فولاد، صنایع معدنی، فلزات غیر آهنی (مس، آلومينيوم، روی و…)، ریخته گری، قالب سازی، ماشین کاری، آهنگری، نسوزها، کوره‌های صنعتی و عملیات حرارتی، از 3 الی 6 آذر ماه در تهران در حال برگزاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا