سایر اخبار ویژه

سربلندی بیمه دی در بین سهامداران

افزایش سرمایه به ۲۰۰۰۰ میلیارد تا سه برابری سود باعث سربلندی بیمه دی در بین سهامداران شد.

به گزارش انیم به نقل از پول نیوز، مجمع سالیانه ابزاری برای ارایه گزارش به سهامداران است. آنچه در مجمع اعلام می شود، می تواند سندی برای افتخار و سربلندی مدیریت یا اعدادی ناامیدکننده باشد. مجمع به شرکت مقبولیت می دهد و گزارش ارایه شده به سهامداران، می تواند ادامه فعالیت مدیریت را تعیین کند.

تحقق 80 درصدی بودجه

بیمه دی یکی از شرکتهایی است که نه تنها عملکرد قابل دفاع، بلکه ایده آل داشته است. آنچه در گزارش مدیرعامل به سهامداران مشاهده شد، عملکردی مثبت و آینده ای روشن بود. طاهر موهبتی با اعلام اینکه بیمه دی گام های موثری در نیل به اهداف کلان شرکت برداشته گفت: اهم اقدامات انجام شده شامل تحقق حدود ۸۰ درصدی بودجه سال جاری تاکنون و ۱۳۶ درصدی خرده فروشی است که نشان می دهد این شرکت به خوبی در مسیر خود حرکت می کند.

تمدید قرارداد بالاتر از میانگین

از آنجا که رگ حیاتی شرکتهای بیمه بر پایه فروش حق بیمه استوار است، بازاریابی مناسب، ارایه خدمات متنوع و جلب ر ضایت مشتری برای ادامه همکاری تاثیرات بسزایی در رونق شرکت بیمه دارد. در این رابطه مدیرعامل شرکت بیمه دی با اعلام اینکه میانگین نرخ تمدید قراردادها در صنعت بیمه 65 درصد است گفت: نرخ تمدید قراردادها در شرکت بیمه دی بالاتر از میانگین صنعت بیمه است، همچنین در شش ماهه نخست سال جاری در شاخص تولید حق بیمه در رتبه دوم شرکت های خصوصی صنعت بیمه قرار گرفتیم.

پرداخت خسارت

نکته مهم دیگری که شرکتهای بیمه را مورد ارزیابی قرار می دهد، خسارت پردازی است. کارشناسان و صاحب نظران به ویژه منتقدان صنعت بیمه اعتقاد دارند که ضعف خسارت پردازی باعث شده استقبال لازم از صنعت بیمه صورت نگیرد، اما بیمه دی در این زمینه نیز توانمند ظاهر شده به نوعی که موهبتی اعلام کرد: بیمه دی در شاخص های پرداخت خسارت و ضریب خسارت، نسبت به میانگین صنعت بیمه موفق عمل کرده است.

تحقق سرمایه گذاری

نکته دیگری که عملکرد شرکتهای بیمه را مثبت می کند، مدیریت حق بیمه های دریافتی است. با توجه به تورم روز افزون، لازم است نقدینگی به دارایی های درآمدزا تبدیل شود که این اقدام در شرکت بیمه دی نیز بخوبی صورت گرفته به نوعی که مدیرعامل شرکت بیمه دی در جمع سهامداران شرکت، با تاکید بر مقوله سرمایه گذاری گفت: در بحث سرمایه گذاری نیز بیمه دی بیش از بودجه مصوب خود را توانسته محقق کند که به نظر می رسد تا پایان سال حدود سه برابر تحقق سود خواهیم داشت، خبری که باعث امیدواری و خرسندی سهامداران است. موهبتی با تاکید بر اینکه برای تحقق سودآوری پایدار، از سودهای غیرمستمر و حبابی دوری کرده ایم گفت: این گونه سودها علی رغم رضایتمندی که ممکن است ایجاد کند، شرایط سهم شرکت را دچار نوسان می کند.

وصول طلب 1000 میلیاردی

مهمترین مساله ای که همواره برای شرکتها بحران آفرین می شود، مطالبات بر زمین مانده است. هرچقدر یک مجموعه بزرگتر و تاثیرگذارتر باشد، گردش مالی بیشتری دارد و همین امر باعث می شود افراد بدحساب، نسبت به پرداخت کم کاری یا بی توجهی کنند که بیمه دی نیز در این عرصه بوده به نوعی که طلب هزار میلیارد تومانی بیمه دی از سالهای قبل باقی مانده بود. اما موهبتی از رايزنی های گسترده بیمه دی با بدهکاران خبرداد و گفت: طلب هزار میلیارد تومان بیمه دی به زودی وصول می شود.

افزایش سرمایه به 20 هزار میلیارد

در این مجمع که بیمه مرکزی و سازمان بورس به عنوان نهادهای ناظر حضور داشتند، افزایش سرمایه شرکت با اکثریت آرای حاضرین از مبلغ ۵۹۵۰ به ۲۰ هزار میلیارد ریال طی دو مرحله، به تصویب رسید، به طوری که در مرحله اول، سرمایه شرکت از ۵۹۵۰ به ۹۵۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها معادل ۶۰ درصد افزایش یافت و در مرحله دوم مجمع مصوب کرد که هیأت مدیره این سرمایه را طی مدت دو سال از مبلغ ۹۵۰۰ به ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهد که این مبلغ نیز معادل ۱۱۱ درصد خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا