سایر اخبار ویژه

تکریم پیروزی انقلاب با بخشودگی جریمه تسهیلات

بانک توسعه تعاون با طرح فجر و بخشودگی جریمه دیرکرد تسهیلات به استقبال سالگرد پیروزی انقلاب رفت.

به گزارش انیم به نقل از پول نیوز، مردم تصمیم گرفتند حکومت را تغییر دهند. اعتراض کردند، به خیابانها ریختند، شعار دادند، جان باختند، کوتاه نیامدند و آنقدر ایستادگی کردند تا حکومت شاهنشاهی را به جمهوری اسلامی تغییر دادند. از آن زمان تاکنون 45 سال می گذرد و هر ساله این ایام را گرامی داشته ایم تا به جهانیان ثابت کنیم همچنان پای انقلاب ایستاده ایم.

احساس وظیفه شخصی

اگر بنا داریم جهانیان بدانند تا چه اندازه پایبند اهداف و باورهای 45 سال قبل هستیم، باید متحد باشیم و در عرصه اعلام وجود، سراسری حاضر شویم. اما علاوه بر اتحاد، وظیفه شخصی هم داریم. در این ایام باید حرکتی انجام دهیم تا اعتقادمان را به این آرمان نشان دهیم. اگرچه همسو شدن با جمع، می تواند بیانگر اتحاد باشد، اما باید اقدامی عملی انجام داد. باید مانند جوی عمل کرد، روان شد تا به رود رسید و دریا را شکل داد.

حقیقی و حقوقی

برای اثبات اعتقاد به انقلاب، هر شخص حقیقی یا حقوقی باید به نوعی حرکت کند. شخص حقیقی کافی است پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را بدست بگیرد و در 22 بهمن به جمع مردم بپیوندد، اما اشخاص حقوقی نیز باید در این عرصه خودنمایی کنند. البته عملکرد اشخاص حقوقی بسیار تاثیرگذارتر است. دستگاهها، ادارات، سازمانها، نهادها، تشکل ها، گروهها و تمامی بخشهایی که در قالب شخص حقوقی تعریف می شوند، باید به نوعی رفتار کنند که بیانگر اعتقاد و اعتماد به جمهوری اسلامی باشد.

تصمیمات تاثیرگذار

اینکه بر سردر ادارات پرچم بیاویزیم، بنر بنویسیم، چراغان کنیم یا شیرینی و شربت بدهیم، اقداماتی نمادین است، اما باید متفاوت عمل کنیم. تصمیمی بگیریم که تاثیراتش برای مردم قابل لمس باشد. کاری کنیم که برای مردم قابل لمس باشد و باعث شود مردم همه ساله در انتظار فرا رسیدن دهه فجر باشند. شاید به نظر برسد که هر اداره ای نمی تواند تصمیم تاثیرگذاری بگیرد و رفتاری داشته باشد که سالگرد انقلاب برای مردم ماندگار باشد، اما کافی است نگاهی مهربانانه داشته باشیم. کافی است بدانیم مردم از چه آزرده می شوند و مقداری از آزردگی هایشان بکاهیم.

گام موثر بانکها

یکی از مراکزی که می توانند ساگرد پیروزی انقلاب را در ذهن مردم ماندگار کنند، بانکها هستند. دادن تسهیلات با بهره کمتر، بخشودگی جرایم، ارایه خدمات متفاوت یا هر اقدام دیگری می تواند این ایام را ماندگار کند. بانک توسعه تعاون با درک درست از ماندگار کردن سالگرد پیروزی انقلاب، بخشودگی جرایم را برای این ایام در نظر گرفته، اقدامی که رویکردی دوگانه دارد. از یک سو جریمه مردم که ناشی از تاخیر در پرداخت اقساط است، بخشوده می شود و از سوی دیگر مطالبات بانک نقد می شود. امتیازی که این تصمیم دارد، این است که چون به واسطه سالگرد پیروزی انقلاب است، این توقع برای مردم ایجاد نمی شود که تاخیر در تمامی طول سال بخشیده شود.

بخشودگی جرایم

در این رابطه مدیرعامل بانک توسعه تعاون در آستانه فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره بانک توسعه تعاون طرح بخشودگی جریمه تاخیر تادیه دین تسهیلات / تعهدات (طرح فجر) در شعب این بانک اجرایی می شود. محمد شیخ حسینی افزود: بر اساس این طرح، آن دسته از مشتریانی که بدهی سررسید شده خود نزد بانک را از تاریخ ابلاغ طرح تا 22 بهمن 1402 به صورت یکجا پرداخت و از این طریق بدهی خود را به روز یا تسویه کنند، مشمول این طرح می شوند. مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: بر اساس طرح فجر بانک توسعه تعاون،مانده کل 6 درصد وجه التزام تاخیرتادیه دین ناشی از اعطای تسهیلات و اعتبارات اسنادی ریالی و مانده کل 8 درصد وجه التزام تاخیرتادیه دین بدهی ناشی از ضمانتنامه ریالی قابل بخشودگی است.

عرضه اوراق گواهی

آنچه بانک توسعه تعاون به عنوان دستاورد دیگری برای ماندگار کردن سالگرد پیروزی انقلاب مطرح کرد، عرضه اوراق گواهی سپرده خاص بود. شیخ حسینی با اعلام اینکه اوراق گواهی سپرده خاص بانک توسعه تعاون با مجوز بانک مرکزی منتشر و عرضه می شود گفت: این اوراق با نرخ سود 30 درصد از 11 بهمن برای تامین سرمایه در گردش تعاونی ها و بخش تولید منتشر و عرضه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا