سایر اخبار ویژه

مجتمع صنعتی اسفراین بازوی فولادسازی‌ها در تامین قطعات

نماینده مجتمع صنعتی اسفراین از تولید ۳ میلیون قطعه با کیفیت بالاتر از مشابه خارجی خبر داد و گفت: مجتمع صنعتی اسفراین بازوی فولادسازی‌ها در تامین قطعات است.

به گزارش انیم به نقل از پول نیوز، منصور مخبر با تاکید بر اهمیت بدست آوردن دانش فنی و تامین نیاز داخل گفت: از سال ۹۶ با توجه به نیازی که در صنعت ایران احساس کردیم، دو حرکت ویژه را شروع کردیم.

وی با یادآوری اینکه در گام اول در حوزه تامین مقاطع، اولین سرویس سنتر تخصصی فولاد‌های آلیاژی در قطب فولاد ایران در اصفهان راه اندازی شد گفت: در این سرویس سنتر نیاز صنعتگران بخصوص مجتمع فولاد اسفراین و صنایع بزرگی که در استان اصفهان هستند، دیده شد.

نماینده مجتمع صنعتی اسفراین در استان اصفهان با اشاره به اینکه یک بخش از این مقاطع فولادی، مناسب با کیفیت و کاربردی که باید داشته باشد، تولید شد گفت: در این سرویس سنتر با توجه به آزمایشگاه مجهزی که آنجا تهیه شده، امکانات سایزینگ کردن و مشاوره به صورت رایگان جهت راهنمایی به مصرف کنندگان راه اندازی شد، در این راهنمایی اعلام کردیم از چه فولادی برای ساخت چه تجهیزی میتوانند استفاده کنند و این حرکت بسیار ویژ‌های بود که در اصفهان انجام شد.

وی حرکت دوم مجتمع صنعتی اسفراین را در حوزه بومیسازی دانست و گفت: برای ساخت تجهیزات استراتژیک مورد نیاز صنایع کشور، اقدام به راه اندازی یک کنسرسیوم کردیم و برای کمک گرفتن در ساخت تجهیزات، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های متخصص در حوزه ساخت قطعات مختلف را داخل شرکت‌های کنسرسیوم آوردیم.

مخبر با تاکید بر اینکه مجتمع صنعتی اسفراین بزرگترین تامین کننده مقاطع و قطعات فولادی آلیاژی در خاورمیانه است گفت: در نتیجه سیاستگذاری‌های صورت گرفته، با بهترین کیفیت، مقاطع مورد نیاز و مواد خام متریال منطبق با ساخت آن قطعه، در شرکت‌های زیرمجموعه مجتمع صنعتی اسفراین اقدام به ساخت شد.

وی با تاکید بر اینکه قطعات زیادی برای شرکت مجتمع فولاد مبارکه و سایر شرکت‌ها در حوزه فولاد ساخته شد گفت: علاوه بر قطعات معمولی، قطعات هایتکی را در حوزه معدن اقدام به ساخت کردیم.

نماینده مجتمع صنعتی اسفراین با اعلام اینکه در بحث تجهیز، تایر اچ. پی. سی. آر که یکی از هایتکترین در معادن است را شروع به ساخت کردیم گفتَ:َ این تایر قبلاً از شرکت‌های کوپر تهیه میشد، اما آنچه ما تولید کردیم در نوع خود بی نظیر بود.

وی افزود: خوشبختانه تایری که تولید کردیم به اندازه‌ای کیفیت داشت که ۸۰۰۰ ساعت گارانتی کردیم و این عددی است که بیشتر از تایر کوپر آلمانی است. اگرچه تایر تولید مجتمع اسفراین را ۸۰۰۰ ساعت گارانتی کردیم، اما بالای ۱۰ هزار ساعت تجهیزات ما در معدن کار کرد و همین امر باعث شد بیش از ۳۰ تایر ساختیم و به معادن تحویل دادیم.

مخبر با اعلام اینکه بالای ۲۴ تجهیز در حال ساخت است که به صورت یک خط تولید در کنسرسیوم درآوردیم گفت: امادگی این را داریم که تجهیزات را در کل خط معادن انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت تولید قطعات داخلی را روز به روز بالاتر بردهایم گفت: با توجه به دانش فنی که همکاران در حوزه ساخت داشتند و تشکیل کمیته‌های ارزیابی در تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز، با قدرت توانمندی خود را به نمایش می‌گذاریم و به همین دلیل در تمام نمایشگاه‌ها از جمله نمایشگاه بومیسازی حضور یافته ایم.

نماینده مجتمع صنعتی اسفراین با تاکید بر اینکه در پنجمین نمایشگاه فولاد حضور یافتیم تا نسبت به توانمندی‌های کنسرسیوم و همکاری با دانش بنیان‌ها اطلاع رسانی شود گفت: از سوی دیگر اعلام کردیم این آمادگی را داریم که در حوزه فولاد و معدن حتی به صورت خط کنسرسیوم قطعات مورد نیاز را تولید و تحویل دهیم.

وی با اعلام اینکه در نهایت با خدمات ویژ‌های که داریم، زمانی که تجهیز را تولید میکنیم در کنار دوستان هستیم و برای نصب تجهیز و گارانتی آن در کنار این فعالیت‌ها هستیم گفت: در بسیاری از جا‌ها روش را در تولید تایر بهینه کردیم و با ایجاد تغییرات، ساعت کار تایر بیشتر و توقف خط کمتر شده است.

مخبر با اعلام اینکه فولاد مبارکه یکی از مطرحترین مجموعه فولادی است گفت: ارتباط ویژ‌های با فولاد مبارکه داریم و برنامهریزی کردیم یک سری از تجهیزات تولیدی مجتمع صنعتی اسفراین که مورد نیاز فولاد مبارکه است، در قالب قرارداد‌های ویژه در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی با اعلام اینکه مجتمع صنعتی اسفراین یک مجموعه دولتی است گفت: یکی از مهمترین اهداف مجمتع صنعتی اسفراین این است که بتواند نیاز صنایع بزرگ را پشتیبانی و تامین کند که تاکنون گام‌های موثری در این زمینه برداشته ایم.

نماینده مجتمع صنعتی اسفراین در پاسخ به اینکه نگاهی به صادرات دارید گفت: اولویت ما تامین نیاز داخل است، اما اگر اضافه بر نیاز داخل داشتیم، بحث صادرات در اولویت بعدی مجتمع است.

وی با تاکید بر اهمیت کیفی سازی گفت: خوشبختانه با کاربرد قطعات و تجهیزات داخلی سازی شده در حوزه فولاد و معدن و بررسی عملکرد آنها، به این نتیجه رسیدهایم که مواد اولیه با چه کیفیتی در کاربرد قطعات به کار رود.

مخبر با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم کیفیت و عملکرد را بالا ببریم، قطعاً در متریال خام مهندسی انجام شده است گفت: هدف ما تولید قطع‌های است که بیشترین عملکرد را داشته باشد و روز به روز دنبال ارتقای این کیفیت هستیم.

وی بر استفاده از دانش متخصصان و علم جهانی تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم اطلاعات تکمیلی از متخصصانی که در خارج هستند، بگیریم، می‌توانیم از تجربیات و دانشی که بسیار بیشتر از ما دارندف استفاده کنیم.
نماینده مجتمع صنعتی اسفراین با تاکید بر اینکه برقراری با خارجی‌ها بسیار سخت است گفت: تولیدکنندگان اصلی خط قرمز کشور‌های خارجی هستند و آن‌ها اطلاعات فنی را در اختیار دیگران قرار نمیدهند.

وی با تاکید بر اینکه باید بدانیم عملکرد این قطعه و تجهیز آن چگونه است گفت: در صورت داشتن آگاهی، می‌توانیم قطع‌های تولید کنیم که عملکرد آن تضمین شده باشد.

مخبر از اعتماد به نفس بالا در تولید و تامین قطعات خبر داد و گفت: بدلیل اعتمادی که به تولیدات خود داریم، دوره‌ای طولانی را ضمانت کرده ایم و در برخی از قطعات تضمین بالاتر از نوع خارجی کردیم.

وی با اعلام اینکه مجتمع صنعتی اسفراین ۳ میلیون قطعه را با کیفیت تولید کرده گفت: به اندازه‌ای به عملکرد خود ایمان داریم که در صورت بروز مشکل، تعمیرات آن‌ها را بدون هزینه انجام میدهیم.

نماینده مجتمع صنعتی اسفراین با تاکید بر اینکه قطعات تولیدی ما بیش از ساعتی که قطعه را تضمین کردیم، کار کرده گفت: مهندسی معکوس در شرکت ما در بالاترین سطح قرار دارد.

وی به تشریح اهمیت تشکیل کنسرسیوم پرداخت و گفت: تولیدکنندگان مطرح و بزرگی را انتخاب کردیم و بزرگترین مجموعه فولاد آلیاژی که متریال اولیه را تولید میکند، در مرکز این کنسرسیوم قرار دارد، قطعاً متریال متناسب با آن تجهیز انتخاب میشود که در عملکرد قطعه بسیار تاثیرگذار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 4 =

دکمه بازگشت به بالا