سایر اخبار ویژه

سربلندی فولاد مبارکه در محضر رهبر انقلاب

طیب نیا در نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل و در محضر رهبر انقلاب به تشریح دستاورد‌ها و توانمندی های فولاد مبارکه پرداخت.

به گزارش انیم به نقل از پول نیوز، سالهاست مقام معظم رهبری بر تولید تاکید می‌کنند. ایشان در تمامی سال‌های اخیر رونق تولید را در اولویت قرار داده و نامگذاری سال‌ها را به تولید مزین کرده اند. از آنجا که اثبات ولایتمداری باید در عمل صورت پذیرد، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که دست بالایی در عمل به رهنمود‌های مقام معظم رهبری دارند، با سربلندی از هر فرصتی بهره می‌گیرند تا حرکت در مسیر تولید را به عنوان نماد ولایتمداری به اثبات برسانند.

شنیدن گلایه‌ها و دغدغه‌ها

یکی از اتفاقات مبارکی که در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب صورت گرفت، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل بود. این نمایشگاه که در محل حسینه امام خمینی (ره) برگزار شد در حوزه‌های گوناگونی تقسیم بندی شده بود که بخش معدن، صنایع معدنی و فلزی و ماشین آلات سنگین از جمله بخش‌های این نمایشگاه بود. رهبر انقلاب که با دقت از این نمایشگاه بازدید می‌کردند، دستاورد‌های تولیدکنندگان داخلی را از نزدیک مورد بازدید قرار دادند و پس از شنیدن گلایه ها، دغدغه‌ها و انتقادها، در جریان مشکلات تولیدکنندگان حاضر در نمایشگاه به عنوان نمایندگان بخش تولید کشور قرار گرفتند.

ارایه گزارش به رهبری

فولاد مبارکه که با دست پر در این نمایشگاه حضور یافته بود، میزبان رهبر انقلاب شد و آخرین دستاورد‌ها و توانمندی‌های تولید شرکت را خدمت آیت الله خامنه‌ای ارایه داد. محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه گزارشی از روند تولید این شرکت با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان و زنجیره تامین تولید فولاد در گروه فولاد مبارکه به رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه کرد.

ایران در رتبه دهم جهان

طیب نیا در تشریح عملکرد و دستاورد‌های فولاد مبارکه، در ابتدا به تشریح وضعیت فولاد کشور و جایگاه آن در جهان پرداخت و گفت: در حال حاضر جایگاه کشور ما در رتبه دهم صنعت فولاد جهان قرار دارد. وی با اشاره به فاصله گرفتن فولاد مبارکه از خام فروشی و گام‌های بزرگی که در ایجاد زنجیره تکمیل و صنایع پایین دستی برداشته گفت: فولاد مبارکه سنگ آهنی که ارزش برجای آن در معدن حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است را به ورق فولادی تبدیل می‌کند و زنجیره کاملی در کشور دارد.

زنجیره کامل شده تولید

مدیرعامل فولاد مبارکه روند تولید در این شرکت را تشریح کرد و گفت: کلیه مراحل تولید فولاد از استخراج و فرآوری سنگ آهن تا تبدیل سنگ آهن به کنسانتره و گندله، احیا و تولید فولاد توسط فولاد مبارکه انجام شده است. وی با اعلام اینکه فولاد مبارکه سنگ آهن را به ورقی که ۲۰۰ برابر ارزش پیدا کرده، تبدیل می‌کند گفت: ورقی که قیمت آن در بازار حداقل ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان است و با تولید محصولات ویژه مانند ورق فولاد زنگ‌نزن Stainless Steel ارزش ۱۰۰۰ برابری پیدا کرده و همه این‌ها در راستای خلق ارزش در کشور است.

بخش خصوصی زمینه‌ساز بهبود

رهبر انقلاب پس از بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی و شنیدن درد دل تولیدکنندگان، حدود هزار نفر از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را به حضور پذیرفتند و پس از شنیدن سخنان ۱۲ نفر از فعالان عرصه‌های تولید، پیگیری جدی دولت برای خواسته‌های مطرح شده از جمله تشکیل مجموعه‌های صنعتی چند وجهی، تأمین مالی شرکت‌های متوسط و کوچک و موضوع آبیاری نوین را خواستار شدند.

ضرورت توضیح پیشرفت‌ها

آیت الله خامنه‌ای با اشاره به بازدیدی که از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی داشتند، دستاورد‌های این نمایشگاه را بسیار شوق‌آور و برجسته خواندند و گفتند: متأسفیم که این پیشرفت‌ها برای مردم توضیح داده نشده و اکثر افراد ملت از اینگونه تلاش‌ها و توفیقات و ابتکارات که جزو نعمت‌های الهی است، بی‌خبرند. رهبر انقلاب نمایشگاه و جلسه با تولیدکنندگان را نشان‌دهنده این حقیقت پرمعنا و روشن دانستند که بنگاه‌های بزرگ تولیدیِ بخش خصوصی، در سال‌های متوالی رشد چشمگیری یافته‌اند که این واقعیت نشان‌دهنده وجود یک بخش خصوصی توانا و قدرتمند است.

امیدواری انسان

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مسائل محدودکننده‌ای مانند تحریم‌ها و کم‌کاری برخی دولت‌های گذشته، گفتند: تلاش و پیشرفت بخش خصوصی با وجود چنین موانعی، انسان را امیدوار می‌کند که این بخش قادر است ایران را به رشد مطلوب برنامه پنج‌ساله هفتم یعنی رشد ۸ درصد برساند.

در آستانه پیروزی انقلاب

نکته جالب توجهی که از این نمایشگاه برداشت می شود، نزدیکی به چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب است. رویکردی که نشان می دهد تا چه اندازه توانسته ایم در مسیر اهداف انقلاب گام برداریم و به موفقیت دست یابیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا