سایر اخبار ویژه

دومین بسته خبری شرکت ملی صنایع مس ایران+(فیلم)

مس به اندازه‌ای اهمیت دارد که وزیر کشور به مجتمع مس سرچشمه رفت و در پس از افتتاح فاز نخست شرکت رهاورد افزود: برنامه‌های توسعه‌ای مس به‌طور جدی در دستور کار قرار گرفته و روش‌های ارزشمندی برای استحصال این ماده معدنی تعریف شده است.

به گزارش انیم به نقل از پول نیوز، مس یکی از مهمترین ذخایر کشور است، به نوعی که می‌تواند باعث شکوفایی اقتصاد ایران در آینده شود. ذخایر مس ایران به اندازه‌ای گسترده است که ایران با عبور از مکزیک و آمریکا، بعد از شیلی، استرالیا، پرو و روسیه به جایگاه پنجم رنکینگ جهانی ذخایر مس صعود کرده است. البته این صعود بی دلیل نبوده، بلکه با اکتشافاتی که در معدن مس سونگون صورت گرفت، افزون بر یک‌میلیارد تن ذخیره جدید به معدن مس سونگون در استان آذربایجان شرقی افزوده شد. البته کشف ذخایر جدید در سایر معادن شرکت ملی مس نیز ادامه یافت به نوعی که با اکتشافات معادن مس سرچشمه، میدوک و معدن جدید سریدون در نزدیکی معدن عظیم مس سرچشمه، حجم ذخایر شرکت مس از ۱۸‌میلیارد تن به ۱۹‌میلیارد تن ذخیره معدنی مس افزایش یافت.

توجه به صنعت مس به اندازه‌ای جدی بوده که از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۷۶‌هزار متر حجم عملیات حفاری اکتشافی شرکت مس بوده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال رکورد تاریخ با رکورد زنی در اکتشافات، بین ۱۵۰ تا ۲۰۰‌هزار متر حفاری صورت پذیرد. این در حالی است که تحریم‌ها موانع زیادی را رقم زده و از فرسودگی ناوگان حفاری و دیگر مشکلات متداول در حوزه اکتشافی رنج می‌بریم. برای آنکه به درک رکورد شکنی پی ببریم، کافی است بدانیم در سال گذشته میزان حفاری‌های اکتشافی شرکت مس ۱۳۰‌هزار متر بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 15 =

دکمه بازگشت به بالا