سایر اخبار ویژه

“آهن و فولاد ارفع” یک و سروگردن بالاتر از رقبا

از مهری نژاد به عنوان مدیر واحد برتر استان یزد تقدیر رسمی شد تا نشان دهد “آهن و فولاد ارفع” یک و سروگردن بالاتر از رقبا قرار گرفته است.

به گزارش انیم به نقل از پول نیوز سالهاست از تحریم‌های ناجوانمردانه گلایه داریم و نه تنها ایران بلکه هر کشوری که مقداری در مسیر آزادی و آزادگی گام بردارد و حتی به آن اعتقاد داشته باشد، می‌داند که ایران تا چه اندازه به استقلال و آزادگی ایمان دارد، در این مسیر گام برداشته و تاوان این آزاده خواهی را داده است.

به عمل کار برآید

از هنگامی که پیروزی انقلاب رقم خورد، با دوگانگی در سیاست خارجی رو به رو بودیم. استکبار جهانی با تمام توان بدنبال قرار دادن ایران زیر یوغ وابستگی بود و ایران با تمام توان بر خودکفایی و قطع وابستگی تاکید می‌کرد. اما یک نکته که اهمیت بسیاری دارد، فاصله گرفتن از شعارزدگی و حرکت در مسیر هدفگذاری شده با تمام توان است. اگر می‌خواهیم به اهدافی که از پیروزی انقلاب بر آن‌ها اصرار داریم، دست یابیم، باید تمام توان خود را برای دستیابی به آن صرف کنیم. مهمتر آنکه از شعار زدگی فاصله بگیریم و اثبات کنیم که ” به عمل کار برآید، به سخنرانی نیست”.

تولید در صدر

برای آنکه بتوانیم از وابستگی فاصله بگیریم، باید توان داخل را بالا ببریم و تنها راهکار دستیابی به این مهم، تولید است. تولید به اندازه‌ای اهمیت دارد که مقام معظم رهبری سالهاست بر آن تاکید کرده اند. به جرات می‌توان اعلام کرد که رهبر انقلاب در یک مراسم، سخنرانی، موضع گیری و… از تولید و اهمیت آن یاد نکرده باشند. ایشان همواره بر استفاده از توان داخلی تاکید کرده و مسوولان را مکلف به این مهم کرده اند. بنابر این تولید در صدر برنامه ریزی‌های کشور قرار دارد. تاکیدات مکرر رهبر انقلاب، مسوولان را موظف به حرکت در این مسیر می‌کند و هر مسوولی که در مسیر تولید گام بردارد، مصداق بارز ولایتمداری را اثبات کرده است.

اهمیت فولاد

تولید در بخش‌های گوناگون تعریف می‌شود، اما برخی بخش‌ها از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار هستند. یکی از این بخشها، آهن و فولاد است. بی شک فولاد و آهن نقش برجسته‌ای در تمامی عرصه‌ها دارند. تنوع محصولات فولادی نشان می‌دهد که تا چه اندازه در صنعت و تولید نقش آفرین هستند. محصولات مورد نیاز انسان یا به صورت مستقیم وابسته به آهن و فولاد هستند که شامل خودرو، صنعت ساختمان و مواردی از این دست می‌شود یا به صورت غیر مستقیم از فولاد بهره می‌برند که شامل صنایعی مانند پتروشیمی، پلاستیک و… می‌شود که هر چند آهن و فولاد در آن‌ها مصرف نشده، اما خط تولید آن‌ها وابسته به آهن و فولاد است. بنابر این رسیدن به خودکفایی در فولاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نقش آفرینی فولادکاران

خوشبختانه با درک درستی که از صنعت فولاد وجود دارد، شاهد عرض اندام فعالان عرصه آهن و فولاد در اقتصاد ایران و جهان داریم. با نگاهی به گردش مالی و اشتغالزایی فولاد، متوجه می‌شویم که این صنعت تا چه اندازه باعث قطع وابستگی شده است. مهمتر آنکه هر لحظه شاهد رکوردزنی و دست یابی به تولید آلیاژ خاصی از آهن و فولاد هستیم که توانمندی نیرو‌های ایرانی را نشان می‌دهد.

یکه تازی‌های ارفع

رسیدن صنایع آهن و فولاد به این جایگاه، نیازمند گام برداشتن در مسیر ولایتمداری و تفکرات جهادی است، رویکردی که در شرکت آهن و فولاد ارفع شاهد هستیم. ارفع به اندازه‌ای تاثیرگذار بوده که توانسته جایگاه خودش را در بین فعالان فولادی تثبیت کند. ارفع برای آنکه بتواند در سطح کشور و جهان حرفی برای گفتن داشته باشد، لازم است در مجامع ملی مطرح شود که این مهم محقق شده است. از آنجا که ارفع از توانایی قابل توجهی برخوردار است، با اقتدار در همایش‌ها حضور می‌یابد که در همایش تقدیر از برگزیدگان صنعت و معدن استان یزد حاضر شد. این همایش که با حضور معاون رییس جمهوری، استاندار یزد، معاون صنایع عمومی وزارت صمت و سایر مقام‌های استانی در یزد برگزار شد، از شرکت آهن و فولاد ارفع به عنوان واحد نمونه سال تجلیل به عمل آمد.

ارفع در مسیر ولایتمداری

آنچه از سخنان مجتبی مهری نژاد مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع بر می‌آید، اعتقاد جامع و کامل به جایگاه ولایت فقیه است، زیرا مهری نژاد پس از معرفی به عنوان تولیدکننده برتر، دریافت تندیس و لوح تقدیر در این همایش را تحقق بخشی از منویات مقام معظم رهبری در عرصه‌های دانش بنیان و بهینه سازی کیفی فرایند‌های تولید دانست و گفت: رسیدن فولاد ارفع به این جایگاه را موجب افتخار جهادگران عرصه تولید در شرکت آهن و فولاد ارفع می‌دانم.

تاکید بر استمرار

رسیدن به جایگاه رفیع، اهمیت بسیاری دارد، اما سوال اینجاست که پس از دستیابی به این جایگاه، چه برنامه‌ای برای آینده داریم. مهری نژاد اعلام کرده شرکت آهن و فولاد ارفع استمرار تداوم توفیقات در سال جاری را در دستور کار خود دارد و برنامه‌های جدی برای رسیدن به این توفیقات دارد که نشان می‌دهد ارفع از رسیدن به این رتبه اطمینان داشته و برای مراتب بالاتر نیز برنامه ریزی داشته و مهمتر آنکه بنا دارد در این مسیر گام بردارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا