سایر

تلاش ما کمک به رشد و شکوفایی صادرات کشور با کمک نخبگان و شرکت های بخش خصوصی است

نشست خبری فعالان اقتصادی ایران,آفریقا و اوراسیا در هتل تاج محل تهران برگزار شد

به گزارش انیم, در نشست فعالان اقتصادی ایران،آفریقا و اورسیا که به همت فراکسیون حمایت از سرمایه گزاری داخلی و خارجی مجلس شورای اسلامی دکتر فرزاد گرامی مشاور جذب سرمایه های خارجی درمجلس و مشاور وزیر و دکتر مسلم صالحی رئیس فراکسیون مجلس و دکتر حسین قاضی جهانی عضوهیات مدیره شرکت هوشمند نجات سرآمد و نایب رئیس و سرپرست ارگ بوم پارس برگزار شد.در این نشست شرکت هایی از کشو عزیزمان ایران حضور داشتند که با مدیران و مسئولان و تجار کشورهای آفریقا و اوراسیا به بحث و تبادل و نظر در زمینه چگونگی صادرات و واردات پرداختند.
از دکتر حسین قاضی جهانی از برگزار کنندگان این نشست که فعالیت های زیادی در زمینه همکاری و رشد صادرات کشور در کشورهای مختلف دارد درخواست کردیم تا کمی در ارتباط با این نشست و لزوم برگزاری چنین نشست هایی با ما به گفتگو بپردازد که در ادامه می خوانید:

جناب مهندس از لزوم برگزاری این نشست صحبت کنید.
ما سالهاست دغدغه ی پتانسیل هایی را در کشور داشتیم که از آنها استفاده نمی شد نظیر معادن،زیرساخت هایمان در حوزه راه. ساختمان و تولیدات کشاورزی و دامداری . با توجه به جغرافیا و آب و هوایی که در کشورمان وجود دارد این ها جزو دغدغه های ما بود و مسئله ای که همه جا چه در داخل و چه خارج از کشور مطرح می شد این بود که ما بیش از 7 درصد منابع دنیا را داریم و دنیا به دنبال استفاده کردن از این ظرفیت ها هستند. برای همین ما با گرداوری یک تیم تحقیقاتی و اقتصادی از نخبه های خودمان استفاده کردیم و دو سال تمام تحقیقاتی انجام دادیم. بعد هم آمدیم و از دوستان و بزرگانی چون دکتر گرامی عزیز که مسئولیت های زیادی در خارج از کشور به عهده دارند مثل جذب سرمایه های خارجی و استفاده در داخل کشور و ارتباط های خوبی اقتصادی که خارج از کشور دارند ما از ایشان خواهش کردیم که کمک و کنار ما باشندتا بتوانیم این موضوع را تا اندازه ای که حداقل از تیم ما بر می آید انجام دهیم
به اتفاق ایشان و چند نفر از عزیزانی که عضو هیات مدیره هستند شروع کردیم تحقیقاتی را خارج از کشور انام دادیم . با خیلی از کشورها رایزنی کردیم . خب مشکلات ارزی زیاد بود مشکلات قوانینی. تحریمی زیاد سر راه ما قرار داشت و دارد.
اما ما برای اینکه بتوانیم یک اقتصاد پویا داشته باشیم باید از این موضاعات فاصله می گرفتیم. برای همین شروع کردیم استفاده از معامله بدون ارز انجام دادن و به صورت تهاتر یکی از بیس های ما در حوزه اقتصاد تهاتر کردن کالا است تهاتری که دنیا نیاز دارد. موفقیت هایی هم کسب کرده ایم که خدا راشکر در یک دهه ی گذشته برای اولین بار و کم نظیر است خیلی از کشورها تجارشان از زمانی که مجموعه ی ما را دنبال می کنند به سمت کشور ما سرازیر شده اند که با ما تجارت کنند. تا بتوانندخودشان را مطرح کنند . از ظرفیت های کشور ما استفاده کنندما باید بتوانیم ظرفیت های آنها را مدیریت کنیم و از آن بهره بردای مفید داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما در کشورهای آفریقایی پتانسیل های زیادی را رصد کرده ایم که آنها نمی توانند از آن بهره ببرند اما ما می توانیم به کمک شرکت ها و نیروهای متخصص و توانمندمان از آنها هم به نفع کشور و هم خود آنها استفاده کنیم.
ما دو سال است که زیر ساخت های آفریقا را بررسی کرده ایم.
ما بچه هایی داریم که هوشمند هستند و واقعا در رشته های مختلف نخبه هستند. از آنها دعوت به کار کرده ایم و آنها توانسته اند خدا را شکر برای خود و کشور ارز آوری کنند. ما با این کار مهندسی معکوس در زمینه مهاجرت نخبه های مان انجام داده ایم تا بتوانیم از مهندسانمان به نحوه احسن استفاده کنیم
حوزه فعالیت ما شمامل کشورهای زیادی از جمله حوزه خلیج فارس است. همین کشور امارات که سرمایه های کلانی را در حوزه ساختمان جذب کرده است. بیشتر این سرمایه ها از سوی سرمایه گزاران پاکستانی و ایرانی هستند.

برنامه ای برای گسترش این نشست ها و دعوت از دیگر شرکت هایی که از این جریان و نشست ها بی خبر هستن دارید؟
ما تا به حال بستر را فراهم کرده ایم این تعداد از شرکت کنندگانی که در این نشست دیده اید . تعداد کمی از شرکت هایی هستند که وجود دارند. تا امروز سعی کرده ایم این اتفاق را رسانه ای نکنیم تا بستر لازم آماده شود خدا راشکر با به وجود ِآمدن بستر لازم حتما اطلاع رسانی های گسترده ای جهت همکاری با دیگر سرمایه های ملی در زمینه تجارت و اقتصاد و کمک به گسترش و جذب نخبه های بیشتری خواهیم کردما باید تلاش خود را برای صادرات هرچچه بیشتر کالاهای کشورمان و رونق اقتصادی کشور انجام دهیم هرچه صادرات یک کشور رونق داشته باشد اقتصاد کشور نیز رشد و شکوفایی خواهد داشت.

نقش رسانه را در این میان چگونه ارزیابی می کنید؟
بی شک نقش اصلی را رسانه دارد. زیرا که هستند توانمدی هایی در حوزه های مختلف که متاسفانه دیده نمی شوند. رسانه اولیت اول در جهت دیده شدن توانمندی ها هم در کشور و هم در کشورهای هدف است. اگر این توانمندی ها در هر دو سو نشان داده شود و از طریق رسانه دیده شود شور و شوق سرمایه گذاری و فعالیت در تجار نیز زیاد خواهد شد.

و حرف پایانی؟
خوشبختانه کشور در زمینه آکادمیک و علمی و تخصصی و هم شرکت های دانش بنیان با وجود دولتمردانی دلسوز بخصوص در مجلس شورای اسلامی که تلاش زیادی در حمایت از بخش خصوصی دارند بسیار غنی است. انشالله که این روند ادامه دار باشد و ما روزبروز شاهد شکوفای هرچه بیشتر اقتصاد کشور با حضور بخش خصوصی و استفاده از توانمدی های این بخش و نخبه ها و متخصصانمان برای بهبود و توسعه کار و اقتصاد کشور باشیم.
پایان خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا