سایر اخبار ویژه

تضمین آینده ماکو با اجرای مگاپروژه‌ها (+فیلم)

مناطق آزاد تجاری علاوه بر ارتقای اقتصاد منطقه، ابزار مهمی برای بی اثر کردن تحریمها نیز به شمار می‌آیند و تحقق این هدف بزرگ با اجرای پروژه‌ها و مگاه پرو‌ژه‌ها در مناطق آزاد میسر می‌شود.

به گزارش انیم به نقل از پول نیوز، منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به عنوان یک منطقه تجاری ، صنعتی ، گردشگری و کشاورزی شناخته می‌شود و به بیانی دیگر می‌توان گفت منطقه ماکو سرزمین چهار سو بوده ، چون می‌تواند در چهار جهت حرکت کند. اعتقادم این است منطقه آزاد باید 3 الی 4 مگاپروژه را اجرایی کند و گرنه پروژه‌های معمولی مانند پروژه های عمرانی همه جا انجام می‌شود. استراتژی ما این است که ما باید 4 مگاپروژه داشته باشیم، در مباحث اقتصادی، اثرگذاری بر اقتصاد ملی و ایجاد فرصت‌های شغلی توانستیم کارهای خوبی انجام داده و در همین راستا نیز مذاکراتی داشتیم .

امروز از بزرگترین باغ مدرن که دومین در جهان و اولین در غرب آسیا است ، و شروع پروژه از سال گذشته در منطقه آزاد ماکو ساختش آغاز شده رونمایی شد . قطعا در چند سال آینده شاهد یک جنگل سرسبز پر از درختان مثمر در منطقه خواهیم بود و به عنوان یک مگاپروژه میتواند در خدمت کشور و جهان باشد. سیاست ما نیز در بحث امنیت غذایی از مزرعه تا خانه هست، الان ششصد تا هفتصد شغل ایجاد کرده‌ایم و قطعا تا چند سال آینده که محصول دهی آغاز می شود به اشتغال دو هزار نفری خواهیم رسید.

موضوع دیگری که ما به دنبال آن هستیم دیتاسنترها و قطب ارتباطی است و به زودی شاهد این هستیم که فیبر نوری از چابهار تا بازرگان عبور کرده و ما می‌توانیم یک ترانزیت خوبی را ایجاد کنیم . با وزارت ارتباطات تفاهم کردیم که در منطقه آزاد ماکو قطب بین‌المللی دیتا راه اندازی کرده و امیدواریم شرکت ارتباطات زیرساخت و و وزارت ارتباطات زودتر به این تفاهمنامه عمل بکنند و امیدواریم تا شب عید شاهد عملیاتی شدن این پروژه باشیم ، تا بتوانیم به چهارمین قطب دیتا تبدیل شویم .

ما اخیرا بحث گردشگری سلامت را اخذ کردیم و همچنین احداث دو مدرسه انرژی اتمی در منطقه آزاد ماکو را بنا نهادیم ، بنابراین اینها مژده‌هایی است که با اجرایی شدن و محقق شدن پروژه ها مبحث اشتغال برطرف شده که باعث ایجاد روحیه خوبی در مردم می گردد. یکی از کارهای خوبی که امیدوارم تا شب عید شکل بگیرد بحث تجارت و بازرگانی در ماکو است. چون منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور است و محصور هم نبوده ما این کار را شروع کردیم و خوشبختانه کار پیشرفت خوبی داشته و دستگاه‌های دولتی درخواست داشتند برای اینکه تجارت در این منطقه به شکل واقعی صورت بگیرد حتما به اینجا محصور شود.

ما این کار را آغاز کردیم و با توجه به برخی از مشکلات و موانع طبیعی که آنجا وجود دارد قطعا در نیمه دوم سال محصور سازی ما تمام شده و تمام مجموعه‌های تجاری به رونق خواهند رسید. خبر خوب دیگر جاده لجستیک ما هست، تمام کامیون‌های لجستیکی و ترانزیتی ما از داخل شهر عبور می‌کردند ، که باعث ایجاد تصادفات منجر به فوت و همچنین ترافیک شدید درون شهری میگردید ، خوشبختانه با احداث جاده لجستیک که در مرحه پایانی این جاده هستیم امیدوارم این موانع برطرف شود .همچنین با همکاری راهداری خط‌کشی‌ها و گاردریل‌ها نصب شود تا مهمانهای عزیز ما در ایام عید در امنیت کامل باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا