سایر اخبار ویژه

اصرار فولاد آلیاژی ایران بر دستیابی به هوش مصنوعی و انقلاب دیجیتال

کمالزاده برای باقی‌ماندن در بازار‌های رقابتی دنیا بر دستیابی شرکت فولاد آلیاژی به هوش مصنوعی و انقلاب دیجیتال تاکید کرد.

به گزارش انیم به نقل از پول نیوز، برای آنکه یک مجموعه یا بنگاه اقتصادی بتواند به توسعه و شکوفایی دست یابد، باید نگاه آموزشی از گذشته را در دستور کار قرار دهد، با جدیت گام‌های استواری در زمان حال بردارد و از همه مهمتر برای آینده برنامه داشته باشد. در مورد آینده نیز باید برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشد تا بتواند عملکرد خود را بسنجد. بدین صورت که چقدر موفق به اجرای برنامه‌ها شده و در چه مقطعی قرار دارد.

جایگاه فولاد در ایران و جهان

صنعت فولاد یکی از جدی‌ترین و تاثیرگذارترین صنایع در اقتصاد کشور است. امروزه تمامی بخش‌های اقتصادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به صنعت فولاد وابسته هستند. به جرات می‌توان ادعا کرد که هیچ صنعتی وجود ندارد که از فولاد در تولید بهره نگرفته باشد. برخی همچون خودروسازی‌ها بخش عمده‌ای از تولید خود را مدیون فولادسازی‌ها هستند و بخشی دیگر به نسبت کمتر از فولاد استفاده می‌کنند.

کاربرد صنایع فولاد آلیاژی

اکنون صنعت فولاد در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و عملکرد صنایع فولاد به اندازه‌ای تاثیرگذار بود که توانسته ایم جایگاه دهم فولاد جهان را به خود اختصاص دهیم. اما فولادسازی‌ها هر کدام از اهمیت متفاوتی برخوردار هستند که شرکت فولاد آلیاژی ایران توانسته جایگاه رفیعی را به خود اختصاص دهد. فولاد آلیاژی ایران با تولید انواع ورق ها، در صنایع خودروسازی، ماشین سازی، نفت و گاز و پتروشیمی، ابزارسازی، نیروگاهی، ریلی، ساخت لوازم پزشکی و جراحی و سایر صنایع ویژه حضور پررنگی دارد و محصولات فولاد آلیاژی کاربرد وسیعی در این صنایع دارد.

عبور از سختی و چالش

اما دست یافتن به این همه تولید با کیفیت که توانسته برای همیشه به واردات پایان دهد، به عوامل بسیاری بستگی دارد که شنیدن آن از زبان مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران تاثیرگذارتر است. محمد کمالزاده با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۲ سال سخت و پر چالشی برای صنعت فولاد ایران بود گفت: علی‌رغم مشکلات و چالش‌های حاکم بر فضای بازار و صنعت فولاد، فروش محصولات شرکت آلیاژی نسبت به سال قبل یکصد هزار تن افزایش داشته است.

مدیریت و بهره وری

نکته بسیار مهمی که برای تولید با کیفیت در یک مجموعه وجود دارد، شناخت از صنعت و آگاهی از مسیر‌های توسعه پیشرفت است که محمد کمالزاده با درک درست از صنعت فولاد کشور گفت: شرکت فولاد آلیاژی ایران یک مکان خاص با فرهنگ مخصوص به خود است و با وجود تمام چالش‌ها و سختی‌هایی که در سال ۱۴۰۲ بر فضای صنعت فولاد به‌ویژه فولاد آلیاژی حاکم بود، شرکت فولاد آلیاژی ایران توانست با مدیریت درست و اجرای اصل بهره‌وری در شرکت، در فروش محصولات خود نسبت به سال قبل به موفقیت‌های مهمی دست یابد.

نقش آفرینی کارکنان

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با تاکید بر اینکه تمام دستاورد‌های شرکت فولاد آلیاژی ایران محصول تلاش و عشق کارکنان این مجموعه به کار است افزود: شرکت فولاد آلیاژی ایران بیش از ۳۴۰۰ نیروی کار دارد که با بهره‌برداری از فولادسازی ۲ به اعضای این خانواده در شرکت فولاد آلیاژی ایران افزوده شده و این خانواده پایدار خواهد بود.

پیش بینی سالی پرچالش

کمال‌زاده سال ۱۴۰۳ را سالی بسیار پر چالش برای مجموعه فولاد آلیاژی ایران دانست و گفت: سال پیش‌رو، سال سخت و پرکاری برای شرکت فولاد آلیاژی ایران است؛ اما تلاش کرده‌ایم تا برگزاری کارگروه‌های راهبردی، یک استراتژی مناسب و کارآمد برای مجموعه تدوین کنیم و با افزایش بهره‌وری، سود مجموعه خود را حفظ کنیم.

انقلاب دیجیتال

نکته بسیار مهمی که بسیاری از صنایع کشور را درگیر خود کرده، اصرار بر تولید سنتی یا ورود به عرصه فناوری‌های جدید است. البته به نظر می‌رسد فولاد آلیاژی ایران تکلیف خود را با سنت یا مدرنتیه روشن کرده، زیرا مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران پیاده‌سازی و اجرای انقلاب دیجیتال در شرکت فولاد آلیاژی را از مهم‌ترین برنامه‌های این مجموعه در سال جدید عنوان کرد و گفت: برای باقی‌ماندن در بازار‌های رقابتی دنیا، راهی به جز رفتن به سمت هوش مصنوعی و انقلاب دیجیتال نداریم و به همین منظور برنامه‌ها و راهبرد‌های مناسبی را تهیه و تدوین کرده‌ایم که امیدواریم در سال جدید با اجرا و پیاده‌سازی آن در شرکت، به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − نه =

دکمه بازگشت به بالا