سایر اخبار ویژه

از معرفی فرهنگ و آیین غنی گیلان زمین تا رونمایی از بسته های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری

منطقه آزاد انزلی با افزایش سطح تعاملات با هدف توسعه صنعت گردشگری، ترویج سبک‌های نوین گردشگری، امور گردشگران ورودی و خروجی و افزایش تعداد گردشگران را تسهیل کرد.

به گزارش انیم به نقل از پول نیوز، انعقاد تفاهم نامه همکاری منطقه آزاد انزلی با اتاق بازرگانی ایران و کانون جهانگردی و ایرانگردی، براین اساس تفاهم‌نامه همکاری با کانون جهانگردی و ایرانگردی به منظور بهره‌برداری موثرتر از ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌های دو طرف و افزایش سطح تعاملات با هدف توسعه صنعت گردشگری، ترویج سبک‌های نوین گردشگری، تسهیل امور گردشگران ورودی و خروجی و افزایش تعداد گردشگران ورودی به منطقه آزاد انزلی در ۶ ماده و ۲۰ بند بین وحید طالب‌پور معاون اقتصادی این سازمان و سیروس عیدی پور عضو هیأت مدیره کانون منعقد شد.

از سوی دیگر تفاهم‌نامه همکاری فی مابین سازمان و اتاق بازرگانی ایران در راستای ارتقای همکاری‌های طرفین در حوزه گردشگری و صنایع وابسته و برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی از سوی علی مطهری مدیر فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی و شهاب علی‌عرب نائب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در ۴ ماده و ۸ بند به امضاء رسید.

برگزاری همایش، سمینار و جلسات داخلی و خارجی؛ حمایت و مساعدت طرفین جهت برگزاری تور‌های گردشگری؛ بهره‌برداری از ظرفیت‌های فعالین اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور؛ برپایی بازارچه‌های محصولات گردشگری، صنایع دستی و فرش با محوریت معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه آزاد انزلی؛ معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری؛ برگزاری دوره‌های آموزشی و در نهایت همکاری در مسیر توسعه گردشگری دریا محور و ورزش‌های آبی مهمترین محور‌های تفاهم‌نامه همکاری با کمیسیون گردشگری اتاق ایران را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین گزارش نمایندگان سازمان منطقه آزاد انزلی در جریان برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران علاوه بر شرکت در کارگاه‌ها و پنل‌های تخصصی جنبی نمایشگاه، رایزنی‌های متعددی را با شرکت‌های برگزارکننده تور‌های داخلی و خارجی؛ سرمایه‌گذاران و فعالین حوزه‌های مختلف صنعت گردشگری انجام دادند.

از نکات جالب توجه غرفه منطقه آزاد انزلی، بهره‌گیری از نماد‌های معماری سنتی و بومی گیلان زمین بود که غنا بخش ساختار غرفه این منطقه؛ عرضه بخشی از خوارکی‌های متنوع گیلانیان، صنایع دستی مردم این سامان، پوشاک محلی و نواختن موسیقی سنتی استان؛ و معرفی چند شرکت سرمایه گذاری در حوزه‌های گردشگری و تفریحی نخستین منطقه آزاد شمال کشور؛ به منظور ایجاد خاطرات موسیقایی، تجربه طعم غذا‌های لذیذ گیلانی و آشنایی با صنایع دستی و پوشاک سنتی نقاط و اقوام مختلف استان گیلان برای بازدیدکنندگان بود.

گفتنی است هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از تاریخ ۲۳ الی ۲۶ بهمن‌ماه جاری نمایندگان و فعالان صنعت گردشگری در ۲۰ سالن و ۶۰ هزار مترمربع و با ۹۸۲ غرفه در ۳۰ هزار مترمربع؛ با حضور استان‌ها و نقاط مختلف کشورمان و ۱۱ کشور روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، تایلند، ازبکستان، ویتنام، تاجیکستان، زیمبابوه، تانزانیا و سریلانکا؛ برگزار شد.

از مهمترین بخش‌های شرکت کننده در نمایشگاه مزبور می‌توان به خدمات گردشگری الکترونیکی، صنایع دستی و هنری، آژانس‌های و شرکت‌های خدمات مسافرتی، گردشگری سلامت، ورزشی، زیارتی، اکوتوریسم و طبیعت گردی شرکت‌های سرمایه گذاری، بانک‌ها و بیمه ها، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها، مناطق آزاد تجاری ـ مناطق ویژه گردشگری، گروه‌های نمایش‌های آئینی سنتی و گروه‌های موسیقی محلی و انواع تجهیزات سفر بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا