سایر اخبار ویژه

گام‌های استوار به‌پرداخت ملت در مسیر برندسازی

کسب رتبه ۱۷۳ در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایران نشانگر گام‌های استوار به‌پرداخت ملت در مسیر برندسازی است.

به گزارش انیم به نقل از پول نیوز، اقتصاد به اندازه‌ای اهمیت دارد که همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است. در شرایطی که اقتصاد حرف اول را می‌زند، بدست آوردن بازار‌های اقتصادی از سوی شرکت‌های تولیدی و خدماتی با جدیت دنبال می‌شود. برای مال خود کردن بازارها، باید تلاش مضاعفی به عمل آورد که این تلاش، عرصه رقابت را رقم می‌زند.

انحصار مخرب است

واقعیت این است که رقابت اهمیت ویژه‌ای دارد. اینکه دولت‌ها به انحصار دست می‌زنند، شاید در مقطع کوتاه مدت بتواند موثر باشد، اما انحصار باعث عقب ماندگی می‌شود و استمرار عقب ماندگی ناشی از انحصار، بحران ناکارآمدی را رقم می‌زند. اما رقابت بدین سادگی‌ها نیست. اگر شرکت یا بنگاه اقتصادی وارد عرصه رقابت شد، خود را در کورس محک زدن قرار داده است و چنانچه ضعف یا ناکارآمدی داشته باشد، بهانه بدست رقبا می‌دهد. از سوی دیگر بدست آوردن جایگاه مناسب نیز تبعات خود را دارد، زیرا باعث می‌شود رقبا نسبت به شرکت حساسیت بیشتری داشته و به اشکال گوناگون سعی کنند گوی سبقت را بربایند.

رقابت با تمام توان

هنگامی که رقابت یک امر اجتناب ناپذیر است، نمی‌توان و نباید فرصت و ظرفیت را از دست داد. در نتیجه یک شرکت، مجموعه، بنگاه اقتصادی تولیدی یا خدماتی باید به صورت مستمر عرض اندام کند و توانایی‌های خود را عرضه کند. البته عرصه تولید با خدمات متفاوت است و کسانی که در بخش خدمات فعالیت می‌کنند، باید تلاش مضاعفی از خود نشان دهند، زیرا امروزه بخش خدمات گسترش عجیبی پیدا کرده به نوعی که حدود ۶۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی در بخش خدمات اتفاق می‌افتد.

حضور در عرصه‌های گوناگون

شرکت به پرداخت ملت یکی از شرکت‌های بزرگ خدماتی در عرصه پولی و مالی است. به پرداخت با تلاش مضاعفی که از خود نشان داده، گام‌های موثری برداشته و توانسته بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهد. به پرداخت در هر عرصه‌ای که امکان ارایه خدمات وجود داشته، حضور یافته و البته حضور تاثیرگذاری داشته که نمونه آن را در قرارداد دستگاه‌های پست شاهد بودیم.

به رخ کشیدن توان

به پرداخت برای آنکه توان خود را به رخ رقبا بکشاند، در هر آزمونی شرکت می‌کند و با کسب رتبه‌های جالب توجه، رکورد‌هایی را بر جای می‌گذارد که مبنایی برای آینده است. کسب رتبه‌های برتر از چند زاویه قابل توجه است. اول اینکه مبنایی برای تعیین عملکرد در بین رقبا می‌شود و دوم اینکه مبنایی برای مدیریت و کارکنان می‌شود تا همه ساله خود را نسبت به سال گذشته محک بزنند.

کسب رتبه در همایش رتبه بندی

یکی از عرصه‌های رقابت که بتازگی به پرداخت ملت در آن حضور یافته، بیست و ششمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران در سال ۱۴۰۲ بود. این همایش با ارزیابی ۳۳ شاخص در شرکت‌ها برگزار شد و شرکت به‌پرداخت ملت در میان ۵۰۰ شرکت برتر سال ۱۴۰۱ ایران، در رتبه ۱۷۳ قرار گرفت. بر اساس آخرین ارزیابی شرکت‌ها توسط سازمان مدیریت صنعتی ایران، این شرکت رتبه ۱۷۳ را در «شاخص فروش» به خود اختصاص داده است.

تحولات کمی و کیفی

تغییرات مثبت و تحولات کمی و کیفی در ارائه محصولات و خدمات شرکت به‌پرداخت ملت که شاخص فروش این شرکت را با ارتقای مناسبی مواجه کرده، عامل موفقیت آن در کسب این جایگاه رفیع در رتبه‌بندی IMI ۱۰۰ بوده است. رتبه ۱۷۳ شرکت به‌پرداخت ملت در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایران در حالی حاصل شده که این شرکت در آخرین گزارش نشریه بین‌المللی نیلسون‌ریپورت درخصوص عملکرد شرکت‌های برتر پرداخت الکترونیک (PSP) جهان، شرکت به‌پرداخت ملت با یک پله صعود افتخارآمیز نسبت به رده‌بندی پیشین، رتبه سیزدهم دنیا را به خود اختصاص داد.

حرکت در مسیر برندسازی

با نگاهی به عملکرد شرکت به‌پرداخت ملت و کسب رتبه‌های برتر متوجه می‌شویم که این شرکت در مسیر برندسازی است. البته اکنون به پرداخت برندی مطرح در ایران و جهان است، زیرا در آذرماه سال جاری، با اختصاص سهم ۲۰.۶۴ درصدی از شاخص مبلغی بازار تراکنش‌های حوزه پرداخت الکترونیک کارت، در جایگاه نخست شرکت‌های PSP ایستاد، با این حال به نظر می‌رسد به پرداخت همچنان اصرار بر عبور از رتبه‌های دیگر رقبا و دست یابی به رکورد جهانی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا