سایر اخبار ویژه

مهندسان در معرض خطر زیر سایه بیمه میهن

هدیه ۵۰۰ هزار تومانی در جشنواره بیمه مهندسی تخصیص یافت تا مهندسان در معرض خطر، زیر سایه بیمه میهن قرار گیرند.

به گزارش انیم به نقل از پول نیوز، حادثه جان و مال انسان‌ها را تهدید می‌کند، تهدیدی که کف و سقف ندارد. گاه با یک حادثه به قسمتی از بدن یک انسان لطمه وارد می‌شود و گاه این حادثه به اندازه‌ای جدی است که جان یک انسان را تهدید می‌کند و جامعه از خانواده تا مدیریت کشور از وجود یک فرد و توانمندی‌های او محروم می‌شود. در بحث اموال نیز این مصادیق وجود دارد، به نوعی که میزان خسارت مالی وارده به یک فرد می‌تواند اعداد کوچک یا بزرگی را شامل شود که از مرز ورشکستی و سقوط به ورطه نداری نیز عبور کند.

بیمه ابزار مدیریت ریسک

جامعه پیشرفته با عبور از هر وضعیتی و دستیابی به اندیشه‌های مدیریت هر شرایطی از زندگی، ابزار‌های متعددی را برای چالش‌های ناخواسته پیش بینی کرده است. واقعیت این است که دستیابی به فناوری‌های نوین به همان اندازه که زندگی انسان را از مشکلات دور کرده، خطر‌هایی را نیز برای او رقم زده است. اگر خودرو وسیله‌ای برای رسیدن سریع به محلی مورد نظر است، خطراتی را نیز در پی دارد که در قالب تصادف، می‌تواند به هزینه‌های سنگین مالی یا جراحت‌های جسمی تا حد مرگ منجر شود. برای آنکه از نگرانی‌های ناشی از این تهدید‌ها رهایی یابیم، ابزار کارآمدی به نام بیمه تعریف شده که در شاخه‌های مختلف گسترده است و می‌تواند برای هر فردی در هر بخشی تصمین کننده آینده باشد.

بی توجهی به بیمه

واقعیت تاسف آور این است که با وجود مزیت‌های بسیاری که بیمه دارد، با کم لطفی و بی مهری‌های بسیاری رو به رو می‌شود و تاسف آورتر این است که این کم لطفی از سوی قشر فرهیخته صورت می‌گیرد. بدترین حالت بی توجهی به بیمه در بین کسانی است که با چالش‌های بسیاری رو به رو هستند، از تهدید‌های محل کار و زندگی خبردارند و می‌دانند که تنها ابزار مدیریت این تهدیدها، استفاده از بیمه است.

افراد در معرض خطر

جدی‌ترین چالشی که متوجه فعالان اقتصادی است، در بخش خصوصی صورت می‌گیرد. البته اگر بخش خصوصی در قالب یک شرکت یا بنگاه اقتصادی باشد، بیمه‌های گروهی انجام می‌شود، زیرا بنگاه اقتصادی بخوبی از تبعات ناشی از یک حادثه خبر دارد، اما هنگامی که به یک فرد مختص می‌شود و تصمیم گیری فردی مطرح است، بی توجهی بیش از بیش صورت می‌گیرد که تبعات یک اتفاق بسیار سنگین می‌شود.

مهندسان در کانون حوادث

جامعه مهندسان یکی از پرتعدادترین جوامع هستند. مهندسی عمران، ترافیک، نفت، پتروشیمی، برق، تاسیسات، مکانیک و بسیاری موارد دیگر از جمله بزرگترین جامعه تحصیل کرده و فارغ التحصیل دانشگاهی هستند. رشته مهندسی به اندازه‌ای گسترده است که به وجود آنان نیاز مبرمی وجود دارد و در کارگاهی نیست که از توان مهندسان بهره گیری نشود. مهندسان بخوبی می‌دانند که در معرض چه خطر‌هایی هستند، زیرا در طول تحصیلات دانشگاهی، با خطرات آن آشنا شده اند و مهمتر اینکه به آنان آموزش داده شده که چقدر بیمه می‌تواند در مدیریت این خطر‌ها موثر باشد. اما تاسف آور این است که بی توجهی در بین مهندسان وجود دارد.

ایجاد انگیزه

در شرایطی که مهندسان به امر مهم بیمه بی توجهی می‌کنند، شرکت‌های بیمه به اشکال گوناگون بدنبال توجه مهندسان به اهمیت بیمه هستند. شرکت‌های بیمه با تعریف طرح‌ها و تنوع بیمه ای، سعی می‌کنند مهندسان را به سوی بیمه جلب کنند. یکی از شرکت‌های بیمه که برای ایجاد انگیزه در بین مهندسان بسیار فعال عمل کرده، بیمه میهن است. با توجه به اینکه پنجم اسفند سالروز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی و روز بیمه است، این تاریخ فرصت مناسبی است تا این بخش از جامعه به سوی بیمه جلب شود.

هدیه به مهندسان

بیمه میهن به مناسبت روز مهندس، جشنواره سراسری مهندسان میهن ساز را کلید زده است. این جشنواره با اهدای هدیه نقدی ۵۰۰ هزار تومانی به مهندسان، سعی دارد توجه این قشر بزرگ را به سوی بیمه جلب کند. این جشنواره که تا پایان سال ۱۴۰۲ ادامه دارد، شامل صدور بیمه نامه‌های مسوولیت مدنی حرفه‌ای برای مهندسان فعال در تمامی زمینه‌ها از جمله ساختمان، راه و شهرسازی، صنایع نفت و پتروشیمی، صنایع غذایی، معادن، کشاورزی و … است.

تضمین بحران با یک میلیون

پرداخت یک میلیون تومان برای مدیریت ریسک، عدد بسیار ناچیزی است و هنگامی این ناچیز بودن حق بیمه اثبات می‌شود که بدانیم خطرات واقع شده در بخش‌های مهندسی از مرز میلیارد عبور می‌کند و در بسیار از موارد قابل جبران نیست. اما بیمه میهن اعلام کرده با پرداخت حق بیمه به مبلغ یک میلیون تومان، مهندسان می‌توانند از پوشش‌ها و تعهدات جانی و مالی بهره‌مند شوند. علاوه بر این، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به عنوان هدیه از طرف شرکت بیمه میهن به مهندسان تعلق می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا