سایر اخبار ویژه

صادرات تنها راه نجات آینده ایران

به گزارش انیم، به گفته سلیم علیزاده نماینده و مدیر ارشد انجمن بین‌المللی سیاست خارجی فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران :
کشوری که در بازار های جهانی حضور نداشته باشد بی شک اقتصادی منزوی خواهد داشت.سلطه دلار و کم ارزش شدن پول ملی ما دستاورد عدم آموزش به تجار و تولیدکنندگان ایرانی است ، منظور ما آن دسته از افراد هستند که درکارخانه و یا آفیس خود نشستند و منتظر حضور مشتری خارجی هستند.

وقتی صادرات نباشد ، رقابت برای کیفیت بهتر محصول نیست، وقتی صادرات نباشد امکان ایجاد خط تولید جدید و کارآفرینی بیشتر نیست، وقتی صادرات نباشد ارزش پول ملی بیشتر نخواهد شد ، وقتی صادرات نباشد محصولات ایرانی که حاصل دسترنج ملت شریف ما هستند با برند های خارجی به فروش خواهند رفت ، وقتی صادرات نباشد من و تو جایگاهی در کشور های منطقه به عنوان مردمی تاثیر گذار نخواهیم داشت!!!چرا چینی ها وقتی حتی میخواهند یک درب قوطی صادر بکنند در تمام شهرهای بزرگ ایران نمایندگی ایجاد میکنند؟چرا چینی ها هزاران کیلومتر فراتر از مرزهای خودشان با چهره‌ای تماما لبخند و روی خوش حضور دارند ؟ چرا معامله با چینی ها برای همه مردم دنیا پر سود است ؟ و چرا اجناس چینی در سراسر جهان در انواع طیف کیفیت و قیمت اعم از خودرو و غیره وجود دارد؟ آیا چینی ها با دعای خیر مائو ابر قدرت اقتصادی شده اند؟؟؟

شاید جواب این سوالات را نمی‌دانیم و حتی به آنها فکر هم نکرده ایم… متاسفانه بخش اعظمی از فعالین اقتصادی ما اهل الگو برداری نیستن !!!

بهترین شرایط را برای فعالیت تمامی اقشار تولید کننده ایرانی در بازار های روسیه و سی آی اس ایجاد کرده ایم ولی تمایلی از سمت تجار و تولید کنندگان نمی‌بینم!!!

مسئولین ما باید بیشتر به آموزش تولید کنندگان و تجار اهمیت بدهند.بیاید به عنوان مثال هم که شده فراموش نکنیم که عزت و قدرت سیاسی و نظامی ما حاصل از داخل مرزها نشستن نیست!!!

توصیه می‌کنیم برای برون رفت از رکود اقتصادی ، بیکاری و کم ارزش شدن پول ملی بیشتر به حضور در بازارهای جهانی اهمیت بدهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا