سایر اخبار ویژه

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ۲۰ هزارمیلیاردریالی منطقه آزاد ماکو با شرکت ماهان

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری -صنعتی ماکو از انعقاد تفاهم نامه همکاری-اقتصادی 20هزارمیلیارد ریالی این منطقه با شرکت ماهان به منظور توسعه فعالیت‌های گردشگری خبر داد.

به گزارش انیم به نقل از پول نیوز، حسین گروسی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با”پول نیوز”گفت: منطقه آزاد ماکو به لحاظ موقعیت استراتژیکی، نقطه اتصال آسیا به اروپا، کشورهای عضو اوراسیا و همسایگی با کشور ترکیه، منطقه مهمی برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری در منطقه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل هاب منطقه‌ای در شمال غربی کشور برای فعالیت‌های تجاری افزود: در حال حاضر در صدد هستیم با جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و استفاده از پتانسیل موجود کشورهای منطقه، اوراسیا و شانگهای، منطقه ماکو را به هاب منطقه‌ای تبدیل کنیم و با ورود ارزهای دیجیتال و کاغذی به این نقطه مرزی راه را برای توسعه مناسبات فراهم کنیم.

این مقام ارشد منطقه آزاد ماکو با برشمردن پتانسیل‌های اقتصادی منطقه آزاد تجاری ماکو، نخستین و مهم‌ترین پتانسیل این منطقه را موقعیت استراتژیکی و ترانزیتی ماکو ذکر و تصریح کرد: برای رشد و توسعه منطقه ماکو درصدد هستیم صاحبان سرمایه و سرمایه‌گذاران حوزه پولی و مالی و اعتباری را به منطقه فراخوانی کنیم و اکنون نیز فعالیت‌‌های خوبی در حال انجام است که باید با حمایت و تقویت بیشتر دولت از این منطقه، شاهد رشد و توسعه بیشتر منطقه لجستیک ماکو باشیم.

گروسی پتانسیل دوم (توان بالقوه) منطقه آزاد ماکو را ایجاد امنیت غذایی در این منطقه دانست و گفت: منطقه ماکو این ظرفیت را دارد که بتواند محصولات ارگانیک را از مزرعه تا سفره تولید، بسته‌بندی و صادرات کند و به‌عنوان منطقه گرینلند شناخته شود.

وی وجود معادن و صنایع معدنی را مهم‌ترین پتانسیل منطقه ماکو بیان کرد و افزود: بزرگ‌ترین و بیشترین معادن کشور در منطقه ماکو و استان آذربایجان غربی وجود دارد؛ لذا باید سیاست اقتصادی حاکم بر منطقه، مبتنی بر توسعه و ایجاد تولیدات صنعتی و معدنی، فراوری و صادرات محصولات معدنی به کشورهای منطقه باشد تا ضمن جلوگیری از خام‌فروشی، از حداکثر پتانسیل موجود از معادن و صنایع معدنی به‌عنوان یک استراتژی و راهبرد به کار گرفته شود.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو با اشاره به “شب مانی” بسیاری از گردشگران در منطقه ماکو برای ورود به کشور ترکیه ادامه داد: باید با فراهم‌کردن امکانات زیرساختی و توسعه بناهای استراحتگاهی از گردش مالی حدود یک میلیون گردشگری که از این منطقه عبور می‌کنند، به شکل بهینه استفاده کرد.

این مقام ارشد منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: ایجاد فضای “گردشگری ترکیبی” در ماکو که متشکل از گردشگری سلامت، ورزش خرید و حتی گردشگری منطقه‌ای موضوعی مهم و اساسی است که به‌عنوان پتانسیل چهارم قابل‌طرح است و باید با بهره‌مندی از این پتانسیل، اقامت شبانه راحت همراه با آرامش را برای گردشگرانی که از ماکو به‌عنوان گذرگاه کشورهای منطقه و ترکیه استفاده می‌کنند، فراهم کرد و ضمن آن از این سرمایه عظیم برای توسعه صنعت گردشگری بهره برد.

گروسی تبدیل ماکو به مقصد گردشگری را از سیاست‌های اصلی مهم منطقه آزاد ماکو دانست و گفت: منطقه آزاد تجاری – صنعتی ماکو با انعقاد تفاهم‌نامه ۲۰ هزارمیلیاردریالی با شرکت ماهان درصدد توسعه صنعت گردشگری منطقه است تا بتواند از پتانسیل یک‌میلیون‌نفری که از مرز بازرگان به ترکیه می‌روند استفاده و منطقه ماکو را به مقصد گردشگری تبدیل کند.

وی طراحی عملیاتی‌شدن چهار محور را ازمسائل و راهبردی منطقه آزاد تجاری ماکو ذکر و ابراز امیدواری کرد با بالفعل شدن پتانسیل‌های موجود در منطقه ماکو، تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی گسترش و توسعه اقتصادی منطقه فراهم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا