سایر اخبار ویژه

تلاش بیمه دی برای افزایش جذابیت بیمه زندگی

از آنجا که با تعیین سود مشارکت انگیزه بیمه گزاران بالا می‌رود، بیمه دی با تعیین سود مشارکت 29 درصدی به سوی افزایش جذابیت بیمه زندگی حرکت کرد.

به گزارش انیم به نقل از پول نیوز، سقوط روز افزون ارزش پول ملی انگیزه را از سرمایه گذاری در بخش‌های سالم گرفته است. در شرایطی که دلار در مدت کوتاهی از ۲۳ هزار تومان به ۶۲ هزار تومان می‌رسد و هر کس که دلار خریده باشد، سه برابر سود می‌کند، چه انگیزه‌ای برای ورود به سرمایه گذاری‌های سالم باقی می‌ماند. هنگامی که در همین مدت کوتاه قیمت سکه طلا از ۳ میلیون تومان به ۳۲ میلیون تومان می‌رسد، شوک اقتصادی امکان هرگونه برنامه ریزی را می‌گیرد. این معضل در خودرو، مسکن و دیگر بخش‌های اقتصادی نیز بچشم می‌خورد.

جنگ اقتصادی

اما هنوز افراد بسیاری هستند که به سرمایه گذاری سالم اعتقاد دارند و تلاش می‌کنند از سرمایه گذاری در بازار‌های سیاه و بحران آفرینی برای اقتصاد خودداری کنند تا آب به آسیاب دشمن نریزند. واقعیت این است که امروزه در جنگ اقتصادی قرار داریم و در حالی که بسیاری از افراد ادعای پایبندی به اصول را دارند و به ظاهر اعلام می‌کنند که در لشگر مخالفان ایران حضور ندارند، اما در عمل با خرید و احتکار هر چیزی که بدستشان بیاید، از سکه و ارز تا مسکن و خودرو، در جنگ اقتصادی علیه ایران و مردم ایران حضور دارند.

ضرورت آینده نگری

با این اوصاف هرگز نمی‌توان منکر بی ثباتی اقتصادی شد. بی شک آنچه امروز می‌گذرد، با آنچه در آینده امکان وقوع آن می‌رود، بسیار متفاوت است و کسانی که برای آینده برنامه نداشته باشند و با استفاده از روش‌های مناسب، آینده نگری نکرده باشند، در معرض خطر جدی قرار دارند.

بیمه مهمترین ابزار آینده نگری

یکی از ابزار‌هایی که می‌توان با استفاده از آن برای آینده برنامه ریزی کرد، استفاده از توان و ظرفیت بیمه است. بیمه عناوین گوناگونی دارد که بیمه زندگی مهمترین آنهاست. در قالب بیمه زندگی می‌توان امروز اندوخته‌های خرد را در بیمه زندگی برای آینده ذخیره کرد. در بیمه زندگی می‌توان ذخیره سازی برای آینده را با اعداد کوچک آغاز کرد و هرچقدر توان مالی بالا رفت، به همان نسبت نیز بر میزان ذخیره پردازی افزوده شود. بیمه برای کسانی است که سرمایه‌های کلان در اختیار ندارند و نمی‌توانند وارد بازار سیاه دلار یک طلا شوند.

ضرورت آگاهی رسانی

افرادی که به سوی بیمه می‌روند، باید نسبت به عملکرد بیمه‌ها آگاهی لازم را داشته باشند تا با اطمینان بیشتری به سوی بستن قرارداد یا بیمه پردازی گام بردارند. باید نسبت به آینده بیمه روشنگری کرد تا مردم به سوی بیمه جلب شوند. اگر مردم بدانند با خرید بیمه از چه مزایایی بهره مند می‌شوند و در آینده چه شرایطی خواهند داشت، با رغبت بیشتری به سوی بیمه گام برمی دارند.

تاثیر جذابیت سود بر مردم

بی شک یک سر هر معامله اقتصادی، سود است و هر کس که به عرصه اقتصاد ورود می‌کند، با هدف کسب سود به این عرصه آمده است. به همین دلیل باید روند بیمه و اتفاقاتی که در یک سرمایه گذاری بیمه‌ای رخ می‌دهد، برای مردم تبیین شود. بیمه دی نیز با آگاهی از این باور، پا به عرصه گذاشته و هر مرحله را با دقت برای مردم تشریح کرده است. از آنجا که بیمه زندگی نسبت به دیگر بیمه ها، شرایط متفاوتی دارد و آگاهی از سود می‌تواند بیمه پردازان را نسبت به آینده امیدوار و دیگران را نسبت به خرید بیمه زندگی امیدوار کند، بیمه دی اعلام کرد سود مشارکت در منافع بیمه‌های زندگی برای پایان سال مالی ۱۴۰۱ را به میزان ۲۹٫۰۲ درصد محاسبه و در اندوخته‌ی بیمه‌نامه‌ها اعمال می‌کند. جالب توجه اینکه سود پرداختی به بیمه‌های زندگی بیشتر از سود سپرده بانکهاست و همین امر انگیزه بیشتری برای خرید بیمه زندگی ایجاد می‌کند.

روند رو به رشد سود

بیمه دی به تشریح دلایل اعلام میزان سود بیمه‌های زندگی پرداخته و اعلام کرده که این شرکت در راستای تحقق یکی از چشم انداز‌های خود که همانا «تجربه‌ی خوشایند مشتریان» است، روند رو به رشد و مناسبی را طی نموده و به همین جهت با تجمیع سرمایه‌های بیمه‌نامه‌های زندگی، علاوه‌بر کسب سود برای مشتریان محترم، پایداری در سودآوری را نیز برای اندوخته این بیمه‌نامه‌ها به ارمغان آورده است.

واریز سود بزودی

از آنجا که مردم تمایل دارند سود یا خدمات مربوطه را به وضوح مشاهده کنند، لازم است به سود‌های واریزی دستیابی داشته باشند. به همین دلیل بیمه دی اعلام کرده که سود مشارکت در منافع به زودی در تمامی بیمه‌نامه‌ها اعمال می‌شود و امکان مشاهده‌ی آن و سایر منافع مالی بیمه‌نامه‌ها برای نمایندگان و بیمه گذاران از طریق درگاه شرکت بیمه دی به نشانی http://dayins.com/life_insurance امکان پذیر خواهد بود. از آنجا که امکان انصراف از بیمه زندگی در هر مرحله وجود دارد، شفافیت در بیمه‌ها و میزان اندوخته‌ها می‌تواند قدرت تصمیم گیری برای دارندگان بیمه‌های زندگی را در هر مرحله فراهم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 9 =

دکمه بازگشت به بالا