سایر اخبار ویژه

استفاده از دانش بنیان‌ها در بخش کشاورزی

استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها در برطرف کردن مشکلات کشاورزی است تا شرایطی به وجود بیاید تا از ظرفیت آن استفاده کنیم.

به گزارش انیم به نقل از پول نیوز، اکبر فتحی رئیس سازمان کشاورزی استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با پول نیور در خصوص فعالیت دانش بنیان ها در بخش کشاورزی گفت: هفته دولت فرصت خوبیست برای اینکه در طول یک سال فعالیتی که انجام می شود، ان فعالیت‌ها را به سمع و نظر مردم شریف کشورم برسانیم. استان آذربایجان شرقی هم مثل سایر استان‌ها یک سری اقداماتی را انجام داده و پروژه‌هایی را به بهره‌برداری می‌رسند و این هفته فرصت مناسبی بود که پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند. هشتاد و سه پروژه با اعتباری بالغ بر شش هزار میلیارد تومن که عمده اعتبارش مربوط به اعتبارات بخش خصوصی بود، سرمایه‌گذاری‌هایی که بخش خصوصی انجام داده بود در زیربخش‌های دام و طیور، گلخانه و صنایع تبدیلی تکمیلی و سیستم‌های نوین آبیاری.

وی گفت:خوشبختانه این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید با حضور مسیولین استانی و برای دو هزار و پونصد نفر ایجاد اشتغال شد فعالین این بخش ایجاد اشتغال شد و حول و حوش چهار هزار و هفتاد نفر هم در واقع بهره‌مند شدند از این پروژه‌هاست. اما آنچه که مربوط به برنامه‌ای است که بیمه‌ی صندوق بیمه‌ی محصولات کشاورزی امروز در محل وزارت خونه دارد اجرایی می‌کند یک اقدامی که از گذشته‌ها در این خصوص خلا داشتیم، آمار واقعی تولیداتمان و اراضیمان را نداشتیم، آمدند از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کردند برای اینکه بتونن سطح زیر کشت گندم و جو را برآورد بکنند یک اقدام بسیار بسیار مناسبی است در گذشته از طریق خودداری کشاورزان این آمار به دست می‌آمد و همیشه آمار‌ها متناقض بودند.

فتحی ادامه داد: همچنین در خصوص تولیدات یک آمار واقعی را از این طریق به دست خواهیم آورد و این کمک خواهد کرد به برنامه‌ریزی مناسب و تشکرم می‌کنیم از صندوق بیمه‌ی کشاورزی که در این حوزه قدم پیش گذاشته و این مشکل را مرتفع ساخته این فقط مشکل صندوق بیمه نبود مشکل بخش کشاورزی بود طبیعتا در ساختار بخش کشاورزی کلیه‌ی نهاد‌ها و سازمان‌ها می‌توانند از این ظرفیت استفاده بکنند. علاوه بر این یک بیمه‌ی درآمدی را اینجا نویدش را دادند آنچه که کارشناسان کشاورزی خودشان دنبالش بودن سال‌ها دنبالش بودند.

این مقام مسئول توضیح داد: خوشبختانه بیمه درآمد درحال عملیاتی شدن است، آنچه که تا به حال عملیاتی می‌شده و اینکه کشاورز سر پای خودش می‌توانست بماند وقتی که به کشاورزخسارت وارد شده است بیمه‌ی درآمدی می‌تواند با خاطری آسوده از صندوق بیمه بابت این فعالیت استفاده کند و فرمایش مهم مقام معظم رهبری در واقع عملیاتی شد یکی در حوزه‌ی گندم دیم ورود پیدا کردند و در واقع عملکرد در واحد تولیدی افزایش شده است و آمار واقعی از سطح زیرکشت را نشان می‌دهد و دیگر اینکه بر اساس شعار سال گذشته که فعالیت دانش بنیان‌ها در بخش کشاورزی که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند در واقع بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی عقب مانده‌تر است، ولی در حوزه‌ی دانش‌بنیان اتفاقیکه صورت گرفته است و با راه‌اندازی سامانه‌ای که می‌شود این خلا را هم برطرف کرد.

وی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها در برطرف کردن مشکلات کشاورزی است در واقع مترصد این فرصت بودیم که شرایطی به وجود بیاید تا ما بتونیم از این ظرفیت استفاده بکنیم.

فتحی در پایان متذکر شد: برای بدست آوردن آمار واقعی سطح دیمی کشور و میزان تولیدات که می‌توانیم پیش‌بینی کنیم و از این طریق برنامه‌ریزی می‌شود.

طبیعتا این برنامه برای اولین بار بود که رونمایی شد ما هم با برنامه ریزی درست و عملیاتی از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا