سایر اخبار ویژه

گفتگو با مریم رهنما، نویسنده کتاب تکنیک های برتر

میکاپ و چهره پردازی مجموعه ما صرفا معطوف به زیبایی نیست چرا که معتقدیم میکاپ و چهره پردازی هنر بزرگی است که تلفیقی از چهره پردازی و هنرهای مفهومی را در کنار هم دارد

به گزارش انیم، مریم رهنما در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: از سن پانزده سالگی این شانس را داشتم که وارد این رشته شوم و در هنرستان رشته گرافیک خواندم و مادر یکی از دوستانم سالن زیبای داشتند و من به صورت اتفاقی در مجموعه شان کار کردم و از همان سن که در هنرستان درس میخواندم,سه ماه تابستان هم علاقه داشتم که در سالن زیبایی کار کنم.

این بانوی هنرمند ادامه داد: علاقه مند به تخصص چهره پردازی بودم و شب و روز در داخل سایت های داخلی و جهانی تحقیقات داشتم و این در حالی بود که یادگیری خودم را بیشتر و روحیه جستجوگری را در خودم تقویت میکردم که بسیار در رشد و پیشرفت من تاثیر داشت .

وی افزود:بعد این همه سال معتقدم این تخصص هیچ انتهای ندارد و باید تا آخرین لحظه آموخت. بعد از اتمام هنرستان وارد رشته گرافیک شدم و همزمان با کار,ادامه تحصیل هم داشتم و در سن هجده سالگی این افتخار را داشتم با مدیریت انتشارات تورنگ آقای سروقدی که به رحمت خدا رفته اند آشنا شدم و از من خواستند که کتابی را به رشته تحریر در بیاورم و شاید من در آن سن خیلی درک نمی کردم اما الان با تمام وجودم تاثیرگذاری برای آدم های اطرافت را حس میکنم.

این مدرس چهره پردازی اشاره به کتاب خود داشت و تاکید کرد:کتاب تکنیک های برتر را نوشتم و خیلی از هنرجویان از کتاب من شروع به یادگیری گردند و آنجا متوجه شدم من بسیار به آموزش دادن علاقه مند هستم و تا به امروز هزاران هنرجو را آموزش داده ام تا بتوانند در مسیر هدف خود توانمند شوند و نزدیک به هشت الی نه همایش بالای پانصد نفر را برگزار کرده ام و ورکشاپ های کوچک تر هم در این راستا انجام شده است.

رهنما خاطرنشان کرد:یکی از علایق های زندگی ام آموزش دادن است و از اینکه باعث رشد دیگران می شوم خیلی لذت می برم.

وی ادامه داد: بعد از چند سال تجربه و با هم افزایی که برقرار کردیم خداروشکر نزدیک به ده سال است که مجموعه مریم رهنما را دایر کرده ایم و بالای صد پرسنل در مجموعه ما فعالیت میکنند.

مدرس میکاپ آرتیست تصریح کرد: میکاپ و چهره پردازی مجموعه ما صرفا معطوف به زیبایی نیست چرا که معتقدیم میکاپ و چهره پردازی هنر بزرگی است که تلفیقی از چهره پردازی و هنرهای مفهومی را در کنار هم دارد.

وی به یکی از پروژه های مهم کشور که خود خالق آن بوده است اشاره و افزود: یکی از فاخرترین پروژه هایی که توانستیم اجرا کنیم پروژه “سیمای تو معماری ایران بود” که این پروژه بین المللی شد و به مناسبت روز معماری ایران و به افتخار معماران بزرگ برگزار شد و ما چهارده تا از دوستان هنرمند و بازیگر را در این پروژه آوردیم و بناهای مختص هر شهر را انتخاب و نقوش و معماری بناها را روی صورت دوستان هنرمندان اجرا کردیم تا بتوانیم روز معماری ایران را از زاویه دیگر به جهان نشان دهیم.

مریم رهنما خاطرنشان کرد:رشته تحصیلی من همان گرافیک نقش مهمی در کارم ایفا کرده است, چرا که وقتی کار چهره پردازی را انجام میدهیم همزمان عکس مراجعین را ثبت کنیم و معتقدم اگر یک میکاپ آرتیست در کنار کار,با واژه نور رو رنگ و تصویر هم آشنا باشد بهتر عملکرد از خود نشان میدهد و این مهم در رشته تحصیلی هم بی ارتباط نبوده است.

وی در پایان خطاب به خانم های ایرانی اظهار داشت: من برای خانم های ایرانی که با همه چالش هایی که در مسیرشان است خیلی احترام و ارزش قائلم و همیشه گفته ام من همیشه باید برای خانم های ایرانی دست بزنم و به آن ها افتخار میکنم و کلام آخرم اینکه امیدوارم تاثیر مثبتی در جهان هستی بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا