سایر اخبار ویژه

پایان دادن به تمام بی مهری‌ها بدست منطقه آزاد اینچه برون

نماینده گنبد از مغفول ماندن ظرفیت‌های گسترده استان گلستان انتقاد کرد و گفت: تمام بی مهری‌ها بدست منطقه آزاد اینچه برون پایان می یابد.

به گزارش انیم به نقل از پول نیوز، نماینده گنبد در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه منطقه آزاد اینچه برون ظرفیت قابل توجهی در زمینه جذب گردشگر دارد گفت: سالهاست ظرفیت‌های استان گلستان نادیده گرفته شده، اما منطقه آزاد می‌تواند نمادی برای پایان دادن به بی مهری‌ها باشد.

امانقلیچ شادمهر با اعلام اینکه استان گلستان در زمینه‌های گوناگون توانمند است گفت: استان گلستان از صنعت تا کشاورزی امکان گسترش و سرمایه گذاری وجود دارد، اما متاسفانه این منطقه به اندازه دیگر استان‌ها گسترش نداشته است.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان ظرفیت‌های بسیاری از جنگل تا دریا دارد گفت: در حالی که استان‌های گیلان و مازندران به دلیل سرسبز بودن و همجواری با دریا به مرکز گردشگری تبدیل شده، اما استان گلستان نتوانسته به اندازه این دو استان در جذب گردشگر موفق باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استان گلستان تاکنون متولی شناسایی و بکارگیری ظرفیت‌های استان را نداشته گفت: اگرچه گلستان استانداری، فرمانداری، ادارات کل و دیگر بخش‌های دولتی را دارد، اما آنچه توقع می‌رود، تاکنون محقق نشده که ریشه آن در بی توجهی و پیگیری نکردن امور بوده است.

وی از منطقه آزاد اینچه برون به عنوان متولی استان گلستان یاد کرد و گفت: از هنگامی که منطقه آزاد اینچه برون برای استان گلستان به تصویب رسید، یک نهاد مستقل از دیگر بخش‌ها شکل گرفته که پیگیر مطالبات استان است و توانسته تا حدودی رونق استان گلستان را دنبال کند.

شادمهر یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان گلستان را، گردشگری دانست و گفت: جنگل‌های وسیع، دریا، فرهنگ بومی، آداب و رسوم، تنوع قومیتی، صنایع دستی، ورزش‌های بومی، آثار باستانی، شخصیت‌های علمی و فرهنگی و بسیاری مزیت‌های دیگر می‌تواند باعث جذابیت مردم برای سفر به استان گلستان شود.

وی با توجه به ظرفیت‌های گسترده استان گلستان، از مدیریت منطقه آزاد اینچه برون خواست در زمینه گردشگری توجه ویژه‌ای داشته باشد و گفت: باید مدیریت منطقه آزاد اینچه برون برای فعال کردن زمینه‌های جذب گردشگر، به تعریف، تقویت و شناساندن ظرفیت‌های استان گلستان بپردازد.

نماینده گنبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدرت خاصی که مناطق آزاد دارند گفت: مناطق آزاد از استقلال خاصی برخوردار هستند که می‌توانند به صورت مستقل فعالیت کنند و تابع بروکراسی اداری استان نیستند، به همین دلیل از منطقه آزاد اینچه برون انتظار داریم بسیار قوی‌تر عمل کند.

وی از اطلاع رسانی و تبلیغات به عنوان مهمترین راهکار‌های شناساندن ظرفیت‌ها یاد کرد و گفت: منطقه آزاد اینچه برون باید تبلیغات لازم را برای معرفی ظرفیت‌های استان انجام دهد و می‌تواند به صورت مستقل، مدیریت آگاهی دادن به مردم را بر عهده بگیرد.

شادمهر با تاکید بر اینکه منطقه آزاد اینچه برون به عنوان متولی گردشگری استان گلستان می‌تواند با قدرت فعال شود گفت: اگرچه تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف تقویت این ظرفیت‌ها بود، اما مغفول ماندن ظرفیت‌های استان گلستان نشان می‌دهد که این وزارتخانه بخوبی عمل نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد اینچه برون می‌تواند صنایع دستی و گردشگری را در کنار هم فعال کند گفت: با ترکیب صنعتی که دستاورد مردم بومی است با گردشگری می‌توان یک ظرفیت جدیدی در منطقه آزاد اینکه برون ایجاد کرد.

نماینده گنبد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد اینچه برون می‌تواند جای خالی تمامی بی مهری‌ها به استان گلستان را پر کند گفت: استان گلستان یک مجموعه گسترده است که برای فعال کردن هر بخش، باید یک اداره کل فعال شود، اما منطقه آزاد اینچه برون می‌تواند به سرعت در تمامی زمینه‌ها تصمیم بگیرد و تصمیمات خود را به مرحله اجرا بگذارد.

وی با اعلام اینکه مناطق آزاد زیر نظر شورای عالی مناطق آزاد فعالیت می‌کنند گفت: معافیت‌ها و بخشودگی‌ها می‌تواند زمینه مذاکره و رایزنی با سرمایه گذاران را فراهم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − یک =

دکمه بازگشت به بالا