سایر اخبار ویژه

مدیریت بزرگترین چالش بازنشستگان با آرامش کوثر

در شرایطی که درمان مهمترین چالش زندگی به ویژه در دوران بازنشستگی است، بیمه کوثر در قالب طرح «بیمه تکمیلی درمان آرامش کوثر» به مدیریت این معضل پرداخته است.
به گزارش انیم به نقل از پول نیوز، بازنشستگان با مشکلات و چالش‌های بسیاری رو به رو هستند که مهمترین آنها، مستمری ناچیز است. واقعیت این است که دریافتی ماهیانه بازنشستگان به اندازه‌ای پایین است که پاسخگوی هزینه‌های روزمره نمی‌شود و بدتر آنکه برخی هزینه‌های پیش بینی نشده بر این بحران می‌افزاید. یکی از جدی‌ترین چالش‌های زندگی بازنشستگان، هزینه‌های دارو و درمان است. بی شک مشکلات درمانی، مهمترین چالش بازنشستگان است که باید به هر شکل ممکن مدیریت شود.

بازنشستگان درگیر چالش دارو

بی شک دارو بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمانی را شامل می‌شود، به همین دلیل سازمان‌های بیمه گر همچون سازمان تامین اجتماعی سعی می‌کنند از زیر بار هزینه‌های دارو شانه خالی کنند که این امر مشکلات بسیاری برای بازنشستگان درست کرده و باعث نارضایتی آن‌ها شده است. بازنشستگان با ورود به سنین بالا، نیاز به دارو‌های تقویتی بیش از گذشته دارند، در صورتی که دارو‌های تقویتی در لیست دارو‌ها قرار ندارند و باید این دارو‌ها به قیمت آزاد خریداری شود.

چالش با بیمارستان‌ها

چالش دیگر بازنشستگان، نگاه تبعیض آمیز بیمارستان‌هاست. امروزه بیمارستان‌ها به شرطی حاضر به ارائه خدمات به بازنشستگان هستند که پول داشته باشند و در ابتدای پذیرش بتوانند مبلغ کلانی را به صندوق بیمارستان واریز کنند. گزینه دوم داشتن بیمه تکمیلی است به نوعی که اولین جمله‌ای که پذیرش بیمارستان بر زبان می‌آورد این است که بیمه تکمیلی دارید؟ اگر بازنشسته بیمه تکمیلی داشته باشد، خدمات درمانی مناسبی ارایه می‌دهند و اگر نداشته باشد، باید بتواند صندوق بیمارستان را پر کند.

توقع بجای بازنشستگان

یک بازنشسته ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کرده و انتظار دارد پس از گذشته مدت قانونی و رسیدن به بازنشستگی، به اندازه‌ای حقوق بگیرد که هزینه‌های زندگی بازنشسته تامین شود، اما شاهد هستیم که بیش از ۵۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند. در این شرایط بیماری بدلیل سالمندی به چالش‌های زندگی افزوده می‌شود و، چون هزینه‌های درمان عدد سنگینی می‌شود، زندگی بازنشسته به چالش کشیده می‌شود.

بی توجهی بیمه‌ها به درمان

هزینه‌های درمان به اندازه‌ای سنگین است که بیمه تکمیلی درمان مورد توجه بیمه‌های خصوصی قرار نمی‌گیرد و البته توجیه اقتصاد هم ندارد. امروزه هزینه یک عمل جراحی قلب در بیمارستان حدود ۲۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود و چنانچه یک شرکت بیمه بخواهد درمان را پوشش بدهد و حق بیمه ۳۰۰ هزار تومان دریافت کند باید از ۷۰۰ نفر حق بیمه بگیرد تا هزینه درمان قلب یک بیمار را بپردازد؛ بنابراین پذیرفتن قرارداد بیمه درمان از سوی هر شرکت بیمه، شهامت و شجاعت می‌خواهد.

توقع نیرو‌های مسلح

یکی از مهمترین بخش‌های جامعه که با جانفشانی به ملت خدمت رسانی می‌کنند، نیرو‌های مسلح هستند. کارکنان نیرو‌های مسلح آماده دفاع از آب و خاک کشور با جان خود هستند به نوعی که امروزه بخش قابل توجهی از آمار شهدا، اسرا، جانبازان و ایثارگران را خانواده نیرو‌های مسلح تشکیل می‌دهند. به همین دلیل انتظار رفتاری در شان خود دارند.

آرامش کوثر

با وجود هزینه‌های سنگینی که بیمه‌های درمانی دارد، ثبت نام طرح «بیمه تکمیلی درمان آرامش کوثر» ویژه بازنشستگان نیرو‌های مسلح آغاز شد. مدیر بیمه‌های درمان بیمه کوثر اعلام کرد: در جهت تکریم بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سابا، این عزیزان می‌توانند از ۱۵ آبان ماه به مدت یک ماه با مراجعه به تارنمای شرکت به نشانی kins.ir یا مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک ساتا در طرح «بیمه تکمیلی درمان آرامش کوثر» ۱۴۰۲ ثبت نام کنند.

طرحی اختیاری

بیمه کوثر اعلام کرده هنگام مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک ساتا لازم است بازنشستگان اصل شناسنامه و کارت ملی سرپرست، آخرین برگه حقوقی سرپرست و اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی افراد خانواده را همراه داشته باشند. نکته جالب توجه اینکه ثبت نام در این طرح اختیاری است و هیچ هزینه‌ای برای ثبت نام دریافت نمی‌شود. این بیمه نامه که اعتبار آن از ابتدای آذر ماه آغاز می‌شود، با افزایش تعهدات نسبت به سال قبل در قالب دو طرح با حق بیمه ماهانه ۲۷۰ هزار تومان و ۲۱۰ هزار تومان به ازای هرنفر ارائه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + یک =

دکمه بازگشت به بالا