سایر اخبار ویژه

روانکاری چرخ‌های خودروسازان با بیمه تعاون

امضای تفاهم نامه با صنایع خودرو نشان می‌دهد که بیمه تعاون بدنبال حمایت جدی از صنایع خودروسازی است.

به گزارش انیم، صنایع از گستردگی‌های متنوعی برخوردار هستند و به نسبت جایگاهی که در تولید، اشتغالزایی، گردش مالی، ارز بری و… دارند، تاثیرات مختلفی بر جای می‌گذارند. کشوری که نتواند در خصوص ظرفیت‌های تولید فعال شود و نیاز‌های داخل را تامین کند، ناچار به بازار‌های جهانی مراجعه می‌کند و نیازهایش را از دیگر کشور‌ها تامین می‌کند.

بحران ناشی از تحریم

اگرچه ایران نیز از این شرایط متمایز نیست و نیاز‌های غیر قابل انکاری دارد، اما شرایط متفاوتی بر سیاست خارجی اش حاکم است که وضعیت را برای آن سخت می‌کند. در تمامی سال‌های پس از پیروزی انقلاب، کینه توزی‌های دیرینه در عرصه‌های گوناگون علیه کشورمان رقم خورد تا وارد بحران اقتصادی شدیم که در قالب جنگ اقتصادی خودنمایی کرد. بدترین گزینه‌ای که در جنگ اقتصادی شاهد هستیم، بحران تحریم هاست. تحریم‌ها هر گونه فعالیت اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و محدودیت‌های گسترده‌ای را باعث شده که بنا بر اعتراف مسوولان در رده‌های گوناگون، به خودکفایی منجر شده است.

نیاز به حمایت

از آنجا که صنایع از گستردگی بسیاری برخوردار هستند، نیاز به هماهنگی و همکاری بین دستگاهی وجود دارد. بدلیل اهمیتی که تولید دارد، سالهاست از سوی رهبر انقلاب مورد تاکید قرار می‌گیرد و تمامی دستگاه‌ها را مکلف به حمایت از تولید کرده اند. در نتیجه لازم است تمامی دستگاه‌ها به فرمان فرمانده کل قوا لبیک بگویند و در حمایت از تولید با قدرت وارد عرصه شوند.

نقش برجسته خودروسازان

صنعت خودروسازی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بدلیل ارزبری بالایی که دارد، واردات آن با جدیت محدود و ممنوع شده است. این شرایط باعث می‌شود خودروسازان نقش برجسته‌ای ایفا کنند، چرا که هیچ ثباتی در بازار خودرو وجود ندارد و تفاوت وحشتناک قیمت کارخانه با بازار آزاد، بیانگر این بحران است. بنابر این لازم است تعامل و همکاری گسترده‌ای با خودروسازان صورت پذیرد تا تولید با سرعت و کمترین چالش ادامه داشته باشد.

عرصه‌های گسترده خودرو

قطعات خودرو از تنوع قابل توجهی برخوردار است که شامل بیش از ۳۰ هزار قطعه می‌شود. این قطعات تنها بخشی از صنعت خودرو است و برای آنکه یک خودرو بدست مصرف کننده برسد، بخش‌های دیگر اقتصادی نیز باید فعال شوند که در حوزه‌های مالی و خدماتی تعریف می‌شوند.

بیمه در صنعت خودرو

با نگاهی به گردش مالی بیمه در صنعت خودرو، مشاهده می‌کنیم که خودرو از زمان تولید تا هنگامی که در خیابان‌ها و جاده‌ها رفت و آمد می‌کند، باید بیمه شخص ثالث به صورت اجباری داشته باشد و البته بیمه بدنه نیز اختیاری است که از استقبال قابل توجهی برخوردار است. اما بیمه در خط تولید نیز وجود دارد. اینکه کارگران بیمه بشوند و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند، تنها بخشی از ماجراست، چرا که پوشش‌های بیمه تامین اجتماعی کفاف ریسک زندگی کارگران و تولید را نمی‌کند به همین دلیل بیمه به صورت‌های گوناگون از بیمه تکمیلی تا انواع بیمه‌های مسوولیت و سرمایه مطرح شده است.

فرصت شناسی بیمه تعاون

مدیران بیمه تعاون که برای افتتاح ساختمان مرکزی این بیمه به تبریز سفر کرده بودن، از این فرصت نهایت استفاده را به عمل آوردند و در آیین افتتاح ساختمان مرکزی بیمه تعاون، تفاهم نامه‌ای بین شرکت بیمه تعاون و انجمن سازندگان ماشین قطعه و مجموعه‌های صنعتی و خودروی آذربایجان شرقی به منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های خدمات بیمه‌ای امضا کردند. این تفاهم نامه بوسیله یونس مظلومی مدیر عامل شرکت بیمه تعاون و بهراد فرشاد رییس هیات مدیره انجمن سازندگان ماشین قطعه و مجموعه‌های صنعتی و خودروی استان آذربایجان به امضا رسید.

حمایت از صنعتگران

موضوع تفاهم نامه بیمه تعاون با انجمن سازندگان ماشین قطعه و مجموعه‌های صنعتی و خودروی آذربایجان شرقی در خصوص حمایت از صنعتگران، قطعه سازان خودرو، همکاری این انجمن در راستای شناسایی و معرفی خدمات شرکت بیمه، ایجاد بستر مناسب جهت حضور بیمه تعاون در همایش‌ها و سمینار‌ها جهت معرفی خدمات بیمه تعاون است و در آیین افتتاح ساختمان مرکزی بیمه تعاون در تبریز رسمی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 7 =

دکمه بازگشت به بالا