سایر اخبار ویژه

تعریف طرح جام باعث آرامش سرمایه گذاران

نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب طرح جامع ماکو از هر گونه سواستفاده و زمین خواری در منطقه آزاد جلوگیری می کند.

به گزارش انیم به نقل از پول نیوز، محمد علیپور رحمتی با تاکید بر اینکه طرح جامع ماکو تکلیف این منطقه را برای تمامی کسانی که قصد دارند در آن سرمایه گذاری کنند، روشن کرده گفت: فردی که درخواست می‌کند یک کارگاه یا کارخانه‌ای را در منطقه آزاد ماکو راه اندازی کند، اولین چیزی که لازم دارد زمین است، اما باید ببیند کاربرد این زمین مسکونی، تجاری یا صنعتی است.

وی با تاکید بر اینکه در طرح جامع ماکو، کاربری تمامی زمین‌هایی که اراضی ملی است، مشخص شده گفت: بنابراین اگر کسی بخواهد یک بنگاه اقتصادی یا کارگاه صنعتی در منطقه آزاد ماکو راه اندازی کند، زمینی که می‌تواند در آن فعالیت خود را آغاز کند، مشخص شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه هر کارخانه ای را نمی توان در هر منطقه ای راه اندازی کرد گفت: برخی زمین ها برای صنایع بزرگ و برخی برای صنایع کوچک است و نمی توان به صورت سلیقه ای درخواست زمین کرد یا هر صنعتی را در هر جایی راه اندازی کرد.

وی با تاکید بر اینکه در طرح جامع، مشخص شده چه صنعتی در کدام نقطه می تواند فعالیت کند گفت: در طرح جامع ماکو تمامی مناطق مسکونی، تجاری، بازارچه‌ها، صنایع و… تعیین و تعریف شده است.

علیپور با اشاره به اینکه در طرح جامع ریز به ریز منطقه ها مشخص شده که هر قطعه زمین را برای چه فعالیتی می‌توان اختصاص داد گفت: در قالب طرح جامع چشم انداز آینده منطقه آزاد ماکو تعریف شده و از همین امروز می‌توانیم پیش بینی کنیم که در کدام منطقه ماکو چه فعالیت‌هایی صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه وقتی طرح جامع نهایی شده و به تصویب رسیده، امکان هرگونه سواستفاده از بین می رود گفت: یکی از مهمترین نگرانی هایی که در منطقه ازاد ماکو وجود داشت، معضلاتی همچون زمین خواری است که در مناطق آزاد دیگر وجود داشت، اما اکنون تکلیف روشن شده است.

نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تلاش مستمر مدیریت منطقه آزاد ماکو باعث شد تا پس از گذشت سالها بتوانیم محدوده فعالیت منطقه آزاد را مشخص کنیم گفت: از آنجا که سرمایه گذاران بسیاری مایل به فعالیت در منطقه آزاد ماکو هستند، با تعیین طرح جامع، می توان با جدیت بیشتری با سرمایه گذاران مذاکره کرد.

وی با تاکید بر اینکه زمین محدود است گفت: اگرچه در منطقه آزاد ماکو زمین های بسیاری وجود دارد، اما با استقبالی که از این منطقه وجود دارد، در نتیجه هجوم سرمایه گذاراران و ایجاد کارخانه های بزرگ و کوچک، بزودی زمین های منطقه آزاد ماکو به کارخانه تبدیل خواهد شد، به همین دلیل از سرمایه گذارانی که آینده نگر هستند انتظار داریم هرچه سریعتر وارد این عرصه شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا