سایر اخبار ویژه

از حضور پررنگ بانک‌ها تا سورپرایز شرکت کنندگان در کیش اینوکس 2023 (+فیلم)

اقتصاد ایران طی سالیان گذشته تحت تاثیر ناترازی ها و نوسانات شدید قرار گرفته است که حل این مسائل و عبور از بحران های ناشی از آن نیازمند همت و عزم ملی و تغییرات اساسی در رویکردهای اقتصادی حاکمیت می باشد. کم توجهی به اصلاحات اقتصادی در سال های گذشته در کنار فشارهای ناشی از تهدیدهای بین المللی منجر به تشدید حرکت موتور های تورم زا، افزایش رشد نقدینگی و کاهش نرخ رشد اقتصادی شده است. به همین جهت برگزاری نمایشگاه‌های صنعت مالی در کشور در دو سطح ملی و بین‌المللی کمک شایانی به همگرایی نهاد‌های مالی در دو بخش خصوصی و دولتی می‌کند.

به گزارش انیم به نقل از پول نیوز، به همین خاطر آقای آریا حمیدیان مدیرعامل شرکت بهاران تدبیر کیش و دبیر برگزاری رویداد کیش اینوکس 2023 در مصاحبه‌ای با پول نیوز عنوان کرد یکی از اهداف برگزاری رویداد کیش اینوکس 2023 گرد هم آوردن و تعامل همه بازیگران صنعت مالی کشور و برداشت قدم در راستای تحقق شعار سال است.

حمیدیان درباره ویژگی‌های رویداد کیش اینوکس 2023 به خبرنگار پول نیوز گفت: اقتصاد هر کشوری یک ترکیبی هست از بخش خصوصی، بخش دولتی و صاحب‌نظران و ان نتیجه مطلوب وقتی حاصل میشود که این سه بخش در کنار همدیگر قرار بگیرند تعامل کنند با همدیگر، بتوانند راه را باز کنند برای تصمیمات مناسب‌تر، اقدامات موثرتر و هر جا در هر اقتصادی که یکی از این بخش‌ها شاید بشود گفت که این تعادل به هم بخورد منجر میشود به اتفاقاتی که شاید یک بخشی از مشکلات اقتصادی ما هم ریشه‌اش در همین هست.

سعی کردیم تمام ارکان تاثیرگذار اقتصادی کشور را حداقل تا جایی که امکان‌پذیر بود کنار همدیگر جمع کنیم، در حوزه بازار سرمایه و حوزه سرمایه‌گذاری و حوزه پولی و مالی کشور علاوه بر اینکه حوزه‌ی حاکمیت را چون ما در رویداد کیش اینوکس حاکمیت را که همین حوزه‌ دولتی که فرمودید وزارت‌خانه‌ها سازمان‌ها نهادها، حوزه‌ی بخش خصوصی‌مان را شرکت‌های بخش خصوصی و مدیران عامل شرکت‌های موثر و تکنوکراتهای فعال در بخش خصوصی و ضلع سوم قضیه متفکرین، اندیشمندان، اساتید دانشگاه و صاحب نظران را داریم جمع می‌کنیم.

دبیر برگزاری کیش اینوکس همچنین از دلایل پر شور بودن رویداد امسال در مقایسه با تجربه مشابه سال‌های قبل گفت: دو سال کرونا و حالا سال پس از کرونا، سالی که دولت هنوز استبل نشده بود امسال الحمدالله نه موضوع کرونا بود ودولت تثبیت شده و یک مجال بیشتری ما داشتیم که بتوانیم ان اهداف کلان رویداد را جلو ببریم و خوشبختانه فکر می‌کنم تا حدود زیادی دست بدهد یه نگاه به جنبه‌ شکلی رویداد که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و همینطور یک نگاه به بحث محتوای رویداد در همین جداولی که خدمت همه‌ی دوستان دادیم نشان می‌دهد که امسال رویکرد و برنامه‌ها کاملا نسبت به سنوات گذشته با یک کیفیت بالاتری دارد برگزار میشود و من امیدوارم که در راستای شعار سال این رویداد بتواند یک گامی هرچند اندک بردارد.

آریا حمیدیان همچنین در پایان مصاحبه خود از حضور پر رنگ بانک‌ها و شگفتانه‌ای برای شرکت کنندگان در رویداد کیش اینوکس گفت: بانک‌های ما امسال رویکرد خیلی خوبی نسبت به رویداد داشتند البته این باعث امیدواری است این نشان میدهد که بانک‌های ما تجدید نظر در سیاست‌هایشان و برنامه‌ریزی‌هایشان را شروع کرده‌اند. همانطور که می‌دانید این در واقع تجدید ساختار سیاست‌گذاری بانک‌ها از اولویت‌های برنامه‌های وزارت اقتصاد هست و بخشی از این برنامه مهار تورم هم هست پس بنابراین همین حضور چشمگیر بانکها نسبت به سنوات گذشته به اعتقاد من یک گامی است در این راستا.

حالا خود این بانکهای ما در پاویون‌ها خود چون به شکل گروهی حضور پیدا می‌کند یعنی شما وقتی به عنوان مثال می‌گویید فلان بانک بیمه‌اش، کارگزاری و تمام ان ارکان تامین سرمایه‌اش همه حضور دارند. خب از طرفی بخشی از بیمه‌هایشان باز به شکل مستقل آمدند میشه گفت حوزه‌ بانک و بیمه ما هر دو یک حضور بسیار پررنگ در رویداد امسال دارند. در حوزه‌ی محتوایی رویداد برنامه‌ریزی کامل‌تری انجام دادیم امسال با یک سخنرانان متفاوتی در نشست‌های تخصصی ما مخاطبین ما مواجه خواهند شد یعنی علاوه بر ان موضوعاتی که خب موضوعات جذابی هست از لحاظ جنس سخنرانان هم ما امسال سوپرایز می‌کنیم مشارکت‌کنندگان در رویداد را.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 14 =

دکمه بازگشت به بالا